|
Platformy cyfrowe: ekosystemy, dostawcy, klienci
konferencja organizowana przez SGH we współpracy z DELab UW 7 grudnia 2022 r.
Program konferencji
10.00-10.10 Otwarcie konferencji - dr hab. Tymoteusz Doligalski, dr hab. Michał Goliński, SGH
10.10-11.25 Platformy jako oś współczesnej gospodarki - dr hab. Michał Goliński, SGH
Platformy cyfrowe jako przedmiot badań - dr hab. Tymoteusz Doligalski, SGH TDoligalski.pdf
Internetowe sieci ekspertów jako element gospodarki współdzielenia - dr Tomasz Gigol, SGH TGigol.pdf
Blockchain - perspektywy rozwoju - dr Marcin Kowalczyk, UWM MKowalczyk.pdf
Platformy cyfrowe w mieście: smart city as a service - mgr Błażej Koczetkow, SGH
GAFA - powikłania postcovidowe czy początek zmierzchu potęgi - dr hab. Michał Goliński, SGH MGolinski.pdf
11.35-12.50 Platformy jako ekosystemy - dr inż. Roma Strulak-Wójcikiewicz, PM
Rola społeczności w projektach blockchainowych - dr hab. Krzysztof Piech, UŁ KPiech.pdf
Ekosystem reklamy programatycznej jako platforma wielostronna - dr Nikodem Sarna, dr hab. Tymoteusz Doligalski NSarna.pdf
Wpływ algorytmów rekomendacyjnych na usieciowienie platform cyfrowych - dr hab. Michał Bernardelli, SGH MBernardelli.pdf
Modele biznesu platform wśród europejskich grup energetycznych - mgr Łukasz Lech, SGH LLech.pdf
Market intelligence z wykorzystaniem danych platform cyfrowych - dr Wojciech Zdunkiewicz, Michał Jaworski WZdunkiewicz.pdf
13.00-14.15 Konsumenci i użytkownicy platform - prof. dr hab. Bogdan Mróz, SGH
Tworzenie platform cyfrowych w drodze badań z użytkownikami - dr Tomasz Niedziółka
Czynniki wpływające na doświadczenie klienta na platformie e-commerce - mgr Justyna Kowalczyk, SGH JKowalczyk.pdf
Reakcje konsumentów na komunikaty generowane przez systemy oparte na sztucznej inteligencji - dr Wojciech Trzebiński WTrzebinski.pdf
Rola cyfrowej platformy LinkedIn w budowaniu marki osobistej menedżera - mgr Weronika Muszyńska, SGH - WMuszynska.pdf
Metaversum jako nowa platforma cyfrowa do budowania marek - mgr Aneta Siejka, SGH ASiejka.pdf
14.25-15.30 Prawo i regulacje - dr hab. Krzysztof Kozłowski, SGH
Platformy cyfrowe a prawo konkurencji - prof. dr hab. Włodzimierz Szpringer, SGH WSzpringer.pdf
Regulacja Airbnb a dynamika zmian rynku najmu krótkoterminowego: przypadek Barcelony - dr Joanna Mazur,
dr Kristóf Gyódi, DELab UW
Platformy e-commerce w praktyce decyzyjnej Prezesa UOKIK - dr Bartosz Targański, SGH
Działalność platform cyfrowych w świetle orzecznictwa TSUE - dr Małgorzata Godlewska, SGH JGodlewska.pdf
15.40-16.45 Wiedza, nauka, kultura - dr hab. Rafał Kasprzak, SGH
Technokultura i przemiany uczestnictwa w kulturze – konsekwencje rozwoju platform cyfrowych dla sfery kultury - dr hab. Magdalena Sobocińska, UEW
Mapowanie zagadnień związanych z gospodarką współdzielenia - mgr Monika Sawicka, UW MSawicka.pdf
Platformizacja nauki: szansa dla otwartej nauki? - dr Anna Anetta Janowska, SGH AAJanowska.pdf
Szkodliwe skutki platformizacji nauki - dr hab. Regina Lenart-Gansiniec, UJ
Żywe laboratoria innowacji jako platformy współprojektowania nowych rozwiązań - dr hab. Baran Grzegorz, UJ
Opis konferencji
Platformom cyfrowym wystarczyło 20 lat, aby stać się hubami cyfrowej gospodarki. Ułatwiły użytkownikom na całym świecie komunikację, współpracę i handel. Dostarczyły narzędzi usprawniających pracę i zapewniających rozrywkę. Diametralnie zmieniły funkcjonowanie rynków, firm oraz państw. Podporządkowały sobie przedsięwzięcia z różnych branż, skazując je na funkcjonowanie w swoich ekosystemach.
Pomimo istotnej roli platform we współczesnej gospodarce, samo pojęcie platformy bywa różnie definiowane. Platforma - w ujęciu nauk ekonomicznych - umożliwia swoim użytkownikom podejmowanie wzajemnych interakcji oraz tworzy wartość dla nich z wykorzystaniem efektu sieciowego. Platformami są zatem społeczności, pośrednicy internetowi, rynki elektroniczne, media społecznościowe, światy wirtualne itp. Takie rozumienie platformy odmienne jest od ujęcia wywodzącego się z nauk technicznych, zgodnie z którym jest nią produkt, na bazie którego rozwijane są produkty komplementarne.
Celem konferencji jest wymiana poglądów dotyczących platform cyfrowych, szczególnie w poniższych obszarach: modele biznesu platform cyfrowych, funkcjonowanie użytkowników platform w ich ekosystemach, wpływ platform na funkcjonowanie rynków i społeczeństw. Tym samym zakres tematyczny konferencji obejmuje, ale nie wyczerpuje, poniższe zagadnienia.
Modele biznesu platform cyfrowych
- logika tworzenia i przejmowania wartości
- architektura platform
- rozwój relacji z interesariuszami
- zarządzanie efektem sieciowym
- klasyfikacje platform
- ewolucja platform
- wycena platform
Funkcjonowanie w ekosystemach platform cyfrowych
- zachowania konsumentów na platformach cyfrowych
- strategie sprzedawców, dostawców, twórców
- budowa marki z wykorzystaniem platform cyfrowych
- platformizacja organizacji w obszarze marketingu, finansów, HR, łańcuchów dostaw
- internacjonalizacja działalności z wykorzystaniem platform cyfrowych
- koopetycja użytkowników platform
Wpływ platform na funkcjonowanie rynków i społeczeństw
- platformy a rozwój społeczno-gospodarczy
- zaburzenie funkcjonowania rynków (market disruption)
- platformy a zmiana struktury rynków
- ekspansja platform na nowe obszary
- wpływ platform na innowacyjność
- platformy a funkcjonowanie systemów społecznych
- GAFA, BAT, …
- regulacje platform
Planowanym efektem konferencji - oprócz dyskusji naukowej - jest monografia pt. Platformy cyfrowe: ekosystemy, dostawcy, klienci. Monografia zostanie wydawana w Oficynie Wydawniczej SGH (20 pkt. za rozdział) i dystrybuowana jako plik pdf w trybie swobodnego dostępu. Planowane jest również wydanie anglojęzycznej wersji monografii.
Rada programowa
- dr hab. Tymoteusz Doligalski, prof. SGH (przewodniczący)
- dr hab. Katarzyna Śledziewska, prof. UW, DELab (wiceprzewodnicząca)
- dr hab. Michał Goliński, prof. SGH (wiceprzewodniczący)
- prof. dr hab. Wojciech Paprocki, SGH
- prof. dr hab. Marzanna Witek-Hajduk, SGH
- dr hab. Beata Czarnacka-Chrobot, prof. SGH
- dr hab. Krzysztof Kozłowski, prof. SGH
Wstępne terminy
- Zgłoszenie uczestnictwa i chęci wygłoszenia referatu - listopad 2022 r.
- Konferencja - środa, 7 grudnia 2022 r.
Warunki uczestnictwa
- konferencja jednodniowa: zdalna
- konferencja bezpłatna
Kontakt Osoby zainteresowane konferencją prosimy o kontakt. Umożliwi to przekazanie dodatkowych informacji i materiałów. (tdolig#sgh.waw.pl, zamiast # wpisz @)
Zasady przetwarzaniu danych osobowych w związku z organizacją konferencji naukowej "Platformy cyfrowe: ekosystemy, dostawcy, klienci"
1. Administrator
Administratorem danych osobowych jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie z siedzibą przy al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa, zwana dalej SGH.
2. Inspektor Ochrony Danych
Administrator danych osobowych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail: iod@sgh.waw.pl.
3. Cel i podstawa prawna przetwarzania
Pani /Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu rejestracji i uczestnictwa w konferencji naukowej "Platformy cyfrowe: ekosystemy, dostawcy, klienci", w tym komunikowania się w związku z organizacją konferencji. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. e RODO[1] (realizacja zadań publicznych), w związku z ustawą z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
4.Dobrowolność podania danych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, niepodanie danych oznacza brak możliwości uczestnictwa w konferencji naukowej.
5. Odbiorcy danych
W przypadku korzystania przez administratora z usług innych podmiotów, dane osobowe mogą być im ujawnione na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych, a podmioty te będą zobowiązane do zachowania poufności przetwarzanych danych.
6. Czas przetwarzania
Podane przez Panią/Pana dane osobowe związku z rejestracją udziału w konferencji będą przetwarzane przez czas niezbędny do organizacji, obsługi i komunikowania się z Panią/Panem w związku z wydarzeniem.
7. Prawa związane z przetwarzaniem
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, usunięcia w przypadkach przewidzianych przepisami prawa oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani – na podstawie tych danych – nie będą podejmowane decyzje w sposób zautomatyzowany.
8. Prawo wniesienia skargi
Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza RODO.
--
[1] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r., s. 1, ze zm.
|
|
|
|
|
|
|