|
Konferencja 3
czerwca 2022 /online/
POLITYKI
PUBLICZNE I ZARZĄDZANIE RELACJAMI Z
INTERESARIUSZAMI
Organizatorzy:
Katedra Zarządzania i Polityk Publicznych, Instytut
Nauk o Polityce i Administracji, Uniwersytet Opolski
Katedra Polityki Publicznej, Kolegium
Ekonomiczno-Społeczne,
Szkoła
Główna Handlowa w Warszawie
Zarządzanie relacjami z
interesariuszami stanowi jedno z kluczowych wyzwań nie tylko dla zarządzania
publicznego, ale również dla polityk publicznych.
Zarządzanie publiczne
realizowane przez jednostki administracji publicznej czy organizacje
pozarządowe staje się procesem coraz bardziej złożonym, wielowarstwowym,
wymagającym podejmowania, często trudnych, decyzji przez wiele podmiotów i dla
wielu odbiorców. Dlatego też koncepcja interesariuszy, zarządzania nimi i
zarządzania ich relacjami stała się jednym
z ważniejszych obszarów w praktyce. Kluczowe obszary w tym zakresie to: w jaki
sposób administracja publiczna buduje i utrzymuje relacje z podmiotami z
biznesu czy organizacji pozarządowych? Czy można mówić o długotrwałych
relacjach pomiędzy różnymi rodzajami interesariuszy?
Analogicznie realizacja
polityk publicznych ma miejsce w odpowiedzi na potrzeby nie tylko pojedynczych
ludzi, ale również grup społecznych czy wręcz całych zbiorowości. Ponadto one
same są realizowane, jak i inicjowane przez grupy interesu czy nacisku na
poziomie mikro- bądź makrostrukturalnym, różnego rodzaju organizacje, czy też
sieci społeczne różnych aktorów. Także w tym zakresie można mówić o otwartych
pytaniach: W jaki sposób aktorzy budują trwałe relacje w celu realizacji polityk
sektorowych? Czy w kreowaniu polityk publicznych zwraca się uwagę na budowanie
trwałych relacji pomiędzy interesariuszami?
W obu przypadkach:
zarządzania publicznego oraz kreowania polityk publicznych – zarządzanie
relacjami z interesariuszami staje się kluczowym wyzwaniem dla wszystkich
podmiotów z obszaru administracji samorządowej, rządowej, organizacji
pozarządowych
i biznesu.
Podczas konferencji
chcielibyśmy przedyskutować i poddać refleksji następujące zagadnienia i
obszary tematyczne:
- Zarządzanie
i współzarządzanie relacjami interesariuszy w gminie, powiecie, regionie
- Zarządzanie
interesariuszami przez administrację samorządową i rządową
- Udział
organizacji pozarządowych w zarządzaniu relacjami
- Rola
interesariuszy w kreowaniu polityk publicznych: rola biznesu, NGO’s, grup
nacisku, grup interesów, ruchów społecznych, biznesu
- CSR
(Corporate Social Responsibility) i CSV (Creating Shared Value) w
budowaniu relacji interesariuszy
- Sieci
społeczne w kreowaniu polityk publicznych
- Zarządzanie
publiczne dla obywateli, pracowników, przedsiębiorców i konsumentów
- Zarządzanie
publiczne kreowane przez obywateli, pracowników czy konsumentów
- Zarządzanie
relacjami interesariuszy online
- Etyka
w służbach publicznych
Keynote
Speakers:
Prof.
dr hab. Marek Ćwiklicki (Uniwersytet Ekonomiczny, Kraków)
Prof.
dr hab. Aldona Frączkiewicz-Wronka (Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice)
Prof.
dr hab. Andrzej Zybała (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Rada Naukowa konferencji:
dr hab. Robert Geisler, prof. UO
(Uniwersytet Opolski) – przewodniczący Rady Naukowej
dr Sabina Baraniewicz-Kotasińska
(Uniwersytet Opolski)
dr hab. Tomasz Czapiewski, prof. USz
(Uniwersytet Szczeciński)
prof. dr hab. Marek Ćwiklicki
(Uniwersytet Ekonomiczny, Kraków)
dr hab. Adam Drosik, prof. UO
(Uniwersytet Opolski)
prof. dr hab. Wojciech Dyduch
(Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice)
Prof. dr hab. Aldona
Frączkiewicz-Wronka (Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice)
Prof. dr hab. Jarosław Górniak
(Uniwersytet Jagielloński)
dr Grzegorz Haber (Uniwersytet
Opolski)
dr Andrzej Klimczuk (Szkoła Główna
Handlowa w Warszawie)
dr hab. Justyna Maciąg (Uniwersytet
Jagielloński)
dr Bartosz Maziarz (Uniwersytet
Opolski)
dr Tomasz Pawłuszko (Uniwersytet
Opolski)
dr hab. Lech Rubisz, prof. UO (Uniwersytet
Opolski)
dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (Uniwersytet
Zielonogórski)
dr hab. Zbigniew Zagała, prof. UŚ
(Uniwersytet Śląski)
prof. dr hab. Andrzej Zybała (Szkoła Główna
Handlowa w Warszawie)
Wybrane wystąpienia z konferencji
zostaną opublikowane w czasopiśmie naukowym „Studia z Polityki Publicznej / Public Policy Studies” (aktualna
punktacja MEiN: 70; http://szpp.sgh.waw.pl), które jest prowadzone w Kolegium
Ekonomiczno-Społecznym Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Terminy:
Nadsyłanie abstraktów wystąpień: 15
maja 2022 r.
Konferencja: 3 czerwca 2022 r. (online)
Nadsyłanie maszynopisów artykułów: 15 listopada 2022 r.
Publikacja wybranych artykułów: III-IV kwartał 2023
r.
Przesyłanie zgłoszeń na konferencję:
Termin
przesłania przez zainteresowane osoby propozycji wystąpień to 15 maja 2022 r.
Propozycje tematów należy przesłać w poniższym formularzu:
https://forms.office.com/r/jTye4idxxq
Przesyłanie maszynopisów do
publikacji pokonferencyjnej:
Termin przesłania przez
zainteresowane osoby gotowych tekstów to 15 listopada 2022 r. Maszynopisy
artykułów autorzy powinni przesyłać do czasopisma „Studia z Polityki Publicznej
/ Public Policy Studies” tylko za pośrednictwem strony Open Journal
Systems: https://econjournals.sgh.waw.pl/KSzPP/about/submissions.
Maszynopisy niespełniające wymagań
redakcyjnych będą zwracane do autorów z prośbą o uzupełnienia - jeszcze przed
skierowaniem ich do recenzji.
Teksty powinny być zapisane w
formacie Word (.docx) i mieć maksymalnie 1 arkusz (40 tys. znaków). Wszystkie
teksty przechodzą proces recenzji (double-blind peer-review). Artykuły
publikowane są w otwartym dostępie na licencji CC BY 4.0 (autorzy
zachowują prawa autorskie). Redakcja i publikacja artykułów w „Studiach z
Polityki Publicznej / Public Policy Studies” jest bezpłatna.
Czasopismo jest indeksowane m.in. w bazach: BazEkon,
CEEOL, CrossRef, Google Scholar, Directory of Open Access Journals (DOAJ), ERIH PLUS, Polska Bibliografia Naukowa (PBN), Lens,
Dimensions, Scite, Scilit, Baidu Scholar, NAVER, KOAR, Informationsdienst
Politikwissenschaft (POLLUX), International Political Science Abstracts (IPSA),
J-Gate, Research Papers in Economics (RePEc), BASE, Gale Academic OneFile.
Składane gotowe teksty powinny mieć
następującą strukturę:
- Dane kontaktowe autora/autorów
(imię i nazwisko, afiliacja, miasto, państwo, adres
e-mail, identyfikator ORCID).
- Tytuł artykułu (w języku polskim i
angielskim).
- Abstrakt: do 1000 znaków ze
spacjami (w języku polskim i angielskim).
- 5-7 słów kluczowych (w języku
polskim i angielskim).
- Kody klasyfikacji JEL: 3-5 kodów;
numery są dostępne tutaj.
- Tekst główny i śródtytuły.
- Podsumowanie.
- Bibliografia i odnośniki w stylu
APA.
Zachęcamy do skorzystania z szablonu artykułu (w języku polskim lub w języku angielskim).
Więcej informacji dla autorów
dostępnych jest na stronach internetowych czasopisma (http://szpp.sgh.waw.pl). |
|
|
Czasopismo naukowe „Studia z Polityki Publicznej / Public Policy Studies” (aktualna punktacja MEiN: 70; http://szpp.sgh.waw.pl) prowadzone w Kolegium Ekonomiczno-Społecznym Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie ogłasza nabór artykułów do numeru tematycznego:Aktualne wyzwania polityki miejskiej
Termin nadsyłania propozycji/abstraktów artykułów: 25 marca 2022 r.
Powiadomienie o akceptacji abstraktów: 4 kwietnia 2022 r.
Termin nadsyłania maszynopisów artykułów: 15 września 2022 r.
Zakres tematyczny naboru artykułów:
Pandemia COVID-19 miała i ma wymiar globalny, jednak jej skutki odczuwalne są dotkliwiej w miastach niż na obszarach wiejskich. Wynika to z nagromadzenia ludzi (gęstości zaludnienia) na stosunkowo małym obszarze, korzystania przez wiele osób w tym samym czasie z miejsc publicznych, jak np. obiekty zamknięte i place oraz z konieczności poruszania się komunikacją – odległości w miastach rzadko kiedy pozwalają na pokonywanie koniecznych dystansów pieszo. Pandemia spowodowała wyłonienie się nowych problemów, które powinny zostać uwzględnione w polityce miejskiej.
Ponadto zdiagnozowane wcześniej wyzwania związane m.in. z przeciwdziałaniem chaosowi przestrzennemu, suburbanizacji, adaptacją do zmian klimatu, a także depopulacją, sprawiły że polityka miejska powinna uwzględniać nowe cele. Wynikają one zarówno z uwarunkowań:
- międzynarodowych, np. Celów Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych (2015 r.) - szczególnie Cel 11: „Zrównoważone miasta i społeczności”;
- europejskich związanych z Paktem Amsterdamskim (2016 r.), Agendą Terytorialną UE (2020 r.) oraz Nową Kartą Lipską (2020 r.);
- jak i krajowych, mających wyraz m.in. w projekcie polskiej Krajowej Polityki Miejskiej 2030 (2022 r.).
W numerze tematycznym oczekiwane są artykuły skupiające się na zagadnieniach teoretycznych, analizach porównawczych miast z różnych części świata, badaniach empirycznych i studiach przypadków dotyczących polityki prowadzonej w miastach i przez miasta oraz wobec miast (np. z poziomu krajowego). Lista potencjalnych tematów obejmuje między innymi:
- zasady prowadzenia polityki rozwoju miast (porównania międzynarodowe);
- zmiany w sposobach zarządzania miastami (np. wdrożenie governance, zwiększenie partycypacji);
- wyzwania dla polityki miejskiej wynikające z doświadczeń pandemii COVID-19;
- wyzwania dla kształtowania przestrzeni miast i realizacji polityki przestrzennej w miastach (np. koncepcje miasta 15-minutowego, miasta zielonego, miasta zdrowego, miasta przyjaznego starzeniu się);
- budowanie odpornych miast (resilient cities), szczególnie w kontekście potrzeby adaptacji do zmian klimatu;
- analizy dotyczące zjawiska chaosu przestrzennego i procesów rozlewania się miast;
- wyzwania związane z cyfryzacją w miastach (np. wdrażanie koncepcji miast inteligentnych).
Procedura przesyłania tekstów:
Termin przesłania przez zainteresowane osoby propozycji artykułu/abstraktu to 25 marca 2022 r., a gotowych tekstów to 15 września 2022 r. Propozycje należy przesłać do redaktorów tematycznych numeru (dr Paulina Legutko-Kobus, plegut@sgh.waw.pl i dr hab. prof. ZUT Maciej Nowak, macnowak@zut.edu.pl) oraz sekretarza czasopisma (dr Andrzej Klimczuk, aklimcz@sgh.waw.pl).
Gotowe artykuły autorzy powinni przesyłać do czasopisma „Studia z Polityki Publicznej / Public Policy Studies” tylko za pośrednictwem strony Open Journal Systems: https://econjournals.sgh.waw.pl/KSzPP/about/submissions.
Teksty powinny być zapisane w formacie Word (.docx) i mieć maksymalnie 1 arkusz (40 tys. znaków). Wszystkie teksty przechodzą proces recenzji (double-blind peer-review). Artykuły publikowane są w otwartym dostępie na licencji CC BY 4.0 (autorzy zachowują prawa autorskie). Redakcja i publikacja artykułów w „Studiach z Polityki Publicznej / Public Policy Studies” jest bezpłatna.
Czasopismo jest indeksowane m.in. w bazach: BazEkon, CEEOL, CrossRef, Google Scholar, Directory of Open Access Journals (DOAJ), ERIH PLUS, Polska Bibliografia Naukowa (PBN), Lens, Dimensions, Scite, Scilit, Baidu Scholar, NAVER, KOAR, Informationsdienst Politikwissenschaft (POLLUX), International Political Science Abstracts (IPSA), J-Gate, Research Papers in Economics (RePEc), BASE, Gale Academic OneFile.
Składane gotowe teksty powinny mieć następującą strukturę:
- Dane kontaktowe autora/autorów (imię i nazwisko, afiliacja, miasto, państwo, adres e-mail, identyfikator ORCID).
- Tytuł artykułu (w języku polskim i angielskim).
- Abstrakt: do 1000 znaków ze spacjami (w języku polskim i angielskim).
- 5-7 słów kluczowych (w języku polskim i angielskim).
- Kody klasyfikacji JEL: 3-5 kodów; numery są dostępne tutaj.
- Tekst główny i śródtytuły.
- Podsumowanie.
- Bibliografia i odnośniki w stylu APA.
Zachęcamy do skorzystania z szablonu artykułu (w języku polskim lub w języku angielskim).
Więcej informacji dla autorów dostępnych jest na stronach internetowych czasopisma (http://szpp.sgh.waw.pl). |
|
|
Czasopismo naukowe „Studia z Polityki Publicznej /
Public Policy Studies” (aktualna punktacja MEiN: 20; http://szpp.sgh.waw.pl) prowadzone w Kolegium Ekonomiczno-Społecznym Szkoły
Głównej Handlowej w Warszawie ogłasza nabór artykułów do numeru tematycznego:Transfer
i uczenie się polityk publicznych w kontekście pandemii COVID-19
Termin nadsyłania propozycji/abstraktów artykułów: 15 lipca 2021 r.
Termin nadsyłania maszynopisów artykułów: 31 października 2021 r.
Zakres tematyczny naboru artykułów:
Od początku 2020 roku rządy na całym świecie musiały podjąć szybkie i radykalne
decyzje, aby chronić ludność wobec pandemii COVID-19, choroby zakaźnej
wywoływanej przez koronawirusa SARS-CoV-2. Pośpiesznie wprowadzono różnego typu
interwencje publiczne, np. ograniczenia w podróżowaniu, przyjmowaniu obcokrajowców,
organizowaniu wydarzeń publicznych, samoizolację, kwarantanny, zamykanie
obiektów handlowych i gastronomicznych.
Rządy – czasami wraz z różnymi partnerami
społecznymi – rozpoczęły także opracowywanie różnych polityk, strategii i
programów publicznych. Na przykład pakiety wsparcia gospodarek, ratowania
przedsiębiorstw; programy wsparcia dla osób tracących źródła utrzymania i
łagodzące sytuację na rynkach pracy; programy pozyskiwania danych o wzorcach
rozprzestrzeniania się koronawirusa; programy szczepień; programy adaptacji podmiotów
publicznych i prywatnych do pracy zdalnej (np. szkoły i firmy).
Z perspektywy badań nad polityką publiczną
kluczowe jest rozpoznanie źródeł danych i wiedzy, które stają się podstawą do tworzenia
koncepcji działań publicznych służących ograniczaniu skali pandemii oraz niwelowaniu
skutków jej rozprzestrzeniania się. Istotnym obszarem analiz jest to jak rządy
tworzą programy działań wobec pandemii, w jakiej skali bazują na transferze programów,
zapożyczaniu z zewnątrz oraz w jakim stopniu ma miejsce dyfuzja modeli działań
w przestrzeni międzynarodowej (np. rola rekomendacji Światowej Organizacji Zdrowia).
Kolejnym kluczowym wymiarem analizy jest kwestia
uczenia się wszystkich podmiotów, które zaangażowane są w działania
przeciwdziałające pandemii. Na przykład, w jaki sposób środki i narzędzia
polityk politycznych zostały upowszechnione w różnych regionach, sieciach
politycznych, dziedzinach polityki oraz w wymiarze pionowym (sektorowym) i
poziomym (horyzontalnym). Interesujące jest również powstawanie dobrych
praktyk, które pojawiły się i krążyły w dyskursie publicznym na różnych etapach
pandemii COVID-19.
W numerze
tematycznym oczekiwane są artykuły skupiające się na zagadnieniach
teoretycznych, ustaleniach empirycznych i studiach przypadków związanych z
kształtowaniem polityki. Lista potencjalnych tematów obejmuje między innymi:
- Transfer polityk publicznych pomiędzy
krajami Wschodu i Zachodu.
- Polityka publiczna w kontekście fałszywych
wiadomości (fake news) i dezinformacji.
- Nowe podejścia do kształtowania polityk
publicznych podczas pandemii COVID-19.
- Relacje polityki publicznej z zarządzaniem
ryzykiem i zaufaniem, informowaniem o ryzyku, ograniczaniem ryzyka związanego z
klęskami żywiołowymi, gotowością na wypadek katastrof, zarządzaniem w przypadku
wystąpienia katastrof i budowy odporności (rezyliencji).
- Tworzenie i wdrażanie polityk sektorowych w
odpowiedzi na kryzys pandemiczny.
- Globalizacja i europeizacja polityk
publicznych podczas pandemii COVID-19.
- Konwergencja, dywergencja lub trwałość
polityk publicznych w nowym reżimie sanitarnym.
- Behawioralny wymiar polityk publicznych.
- Etyka polityk publicznych podczas pandemii.
- Innowacje polityczne, nowe instrumenty
polityczne i cyfrowe narzędzia rządzenia (np. sztuczna inteligencja i analizy
Big Data).
- Monitorowanie i ocena polityk publicznych
podczas pandemii.
Procedura przesyłania tekstów:
Termin przesłania przez zainteresowane osoby
propozycji artykułu/abstraktu to 15 lipca 2021 r., a gotowych tekstów 31
października 2021 r. Propozycje tematów należy przesłać do sekretarza czasopisma (dr Andrzej Klimczuk, aklimcz@sgh.waw.pl).
Gotowe artykuły autorzy powinni przesyłać do
czasopisma „Studia z Polityki Publicznej / Public Policy Studies” tylko za
pośrednictwem strony Open Journal Systems: https://econjournals.sgh.waw.pl/KSzPP/about/submissions.
Teksty powinny być zapisane w formacie Word (.docx) i
mieć maksymalnie 1 arkusz (40 tys. znaków). Wszystkie teksty przechodzą proces
recenzji (double-blind peer-review). Artykuły publikowane są w otwartym
dostępie na licencji CC BY 4.0 (autorzy zachowują prawa
autorskie). Redakcja i publikacja artykułów w „Studiach z Polityki Publicznej /
Public Policy Studies” jest bezpłatna.
Czasopismo jest indeksowane m.in. w bazach: BazEkon, CEEOL, CrossRef, Google Scholar, Directory of Open
Access Journals (DOAJ), Polska Bibliografia Naukowa (PBN), Lens, Dimensions,
Scite, Scilit, Baidu Scholar, NAVER, KOAR, Informationsdienst
Politikwissenschaft (POLLUX), International Political Science Abstracts (IPSA),
J-Gate, BASE, Gale Academic OneFile.
Składane gotowe teksty powinny mieć następującą
strukturę:
- Dane kontaktowe autora/autorów (imię i nazwisko,
afiliacja, miasto, państwo, adres e-mail, identyfikator ORCID).
- Tytuł artykułu (w języku polskim i angielskim).
- Abstrakt: do 1000 znaków ze spacjami (w języku
polskim i angielskim).
- 5-7 słów kluczowych (w języku polskim i angielskim).
- Kody klasyfikacji JEL: 3-5 kodów; numery są dostępne
tutaj.
- Tekst główny i śródtytuły.
- Podsumowanie.
- Bibliografia i odnośniki w stylu APA.
Zachęcamy do skorzystania z szablonu
artykułu (w języku polskim lub w języku angielskim).
Więcej informacji dla autorów dostępnych jest na
stronach internetowych czasopisma (http://szpp.sgh.waw.pl). |
|
|
Zaproszenie do składania propozycji (Call
for Papers) artykułów do numeru tematycznego
Czasopismo naukowe „Studia z Polityki Publicznej” (aktualna
punktacja MNiSW: 20; http://www.sgh.waw.pl/kszpp) prowadzone w Kolegium
Ekonomiczno-Społecznym Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie ogłasza nabór
artykułów do numeru związanego z problemami społecznymi w obszarze wyborów
wynikającymi z pandemii COVID-19:
Wybory w demokratycznym państwie
prawnym w pandemicznym reżimie sanitarnym jako wyzwanie dla polityki publicznej
Termin nadsyłania propozycji/abstraktów artykułów: 3 kwietnia 2021 r.
Termin nadsyłania maszynopisów artykułów: 15 lipca 2021 r.
Zakres tematyczny naboru artykułów:
Wybory były, są i będą jednym
z kluczowych elementów dla funkcjonowania demokratycznego państwa. Nie oznacza
to, że one same, ich otoczenie, a także dotyczące ich regulacje prawne,
muszą pozostawać niezmienne. Ważne jest jednak by przekształcenia te były
adekwatne do ewoluujących rozwiązań technologicznych, uwarunkowań społecznych,
by były one przygotowywane w racjonalny, fachowy i zgodny z prawem sposób oraz
w czasie pozwalającym na zaadoptowanie sformułowanych rozwiązań do systemu.
W ostatnich latach w
Polsce radykalnie zreformowany został charakter administracji wyborczej. Na
całym świecie zdecydowanej reorganizacji uległy możliwości prowadzenia kampanii
wyborczej oraz jej finansowania. Współcześnie stoimy przed skomplikowanymi wyzwaniami
wynikającymi, chociażby z przenoszenia się dużej części aktywności związanej z kreowaniem
rzeczywistości politycznej, wyborami dokonywanymi przez obywateli, czy poszukiwaniem
informacji do Internetu. Zmiana i postęp, z jakimi
mamy do czynienia w ostatnich latach w tej materii, mają niewątpliwie charakter
nie tylko technologiczny, ale wręcz cywilizacyjny. Zachodzące zjawiska
stanowią wyzwania wykraczające daleko poza powszechnie dostępne heurystyki i
aparat poznawczy, którym dysponujemy. Jest to również sytuacja, w której mamy
do czynienia ze skrajną asymetrią kompetencji oraz informacji między
przedstawicielami branży technologii informacyjnych i komunikacyjnych (IT/ICT),
a pozostałymi podmiotami zaangażowanymi w wybory polityczne. W efekcie, na
zmianę, która właśnie następuje wydają się nie być przygotowani nie tylko
wyborcy, ale również podmioty administracji publicznej.
Jak się okazało, nikt
nie był przygotowany także na wydarzenia, jakie nastąpiły na początku 2020
r. Pandemia COVID-19, która dotknęła – w taki, czy w inny sposób – niemal
każdego człowieka na ziemi, dodatkowo skomplikowała sytuację i podziałała jak
katalizator, przyspieszając niektóre już trwające procesy polityczne i
społeczne. Zdecydowane piętno odcisnęła ona także na procesach wyborczych,
które odbyły się w tym czasie lub też, które miały się odbyć, a w jej wyniku
zostały przeniesione na inny termin. W tych państwach, w których
zdecydowano się jednak na przeprowadzenie wyborów, miały one inny charakter niż
do tej pory. Ustawodawcy w wielu państwach dokonali, często istotnych, zmian w
prawie wyborczym. W niektórych przypadkach stworzone zostały wręcz epizodyczne (jednorazowe)
regulacje prawne, czasami przygotowywane z pominięciem zwyczajowych dobrych
praktyk w planowaniu działań publicznych dotyczących tak fundamentalnej kwestii,
jak administrowanie procesem wyborczym i w sposób mogący budzić zastrzeżenia z
perspektywy norm demokratycznego państwa prawnego. Pandemia, w kwestiach związanych
z wyborami, zmusiła władze państw do podejmowania działań zmierzających przede
wszystkim do zapewnienia bezpieczeństwa nie tylko wyborców, ale również
personelu komisji wyborczych i pracowników administracji wyborczej. Przyczyniła
się także do zdecydowanego przeorganizowania kampanii wyborczej, w tym jej
bardziej dynamicznego i szerszego przeniesienia do świata cyfrowego. Wszystko
to, w połączeniu z militaryzacją informacji, doprowadziło do pojawienia się
poważnego ryzyka, m.in. dla bezpieczeństwa wyborów i jakości systemów
politycznych państw demokratycznych.
Mając na względzie powyższe kwestie,
zapraszamy do składania propozycji tekstów poświęconych różnym aspektom szeroko
rozumianego procesu wyborczego w ujęciu polityki publicznej, szczególnie:
- organizacji
i zarządzania wyborami korespondencyjnymi, także w czasie pandemii,- zapewnieniu
reżimu sanitarnego pracy organów wyborczych w okresie pandemii,
- zabezpieczenia
oraz przekazywania danych osobowych wyborców, na podstawie których sporządzane
są spisy wyborców,
- zarządzaniu
ryzykiem epidemiologicznym w kontekście procesów politycznych,
- analizie
problemów związanych z organizacją i bezpieczeństwem wyborów,
- analizie
reform administracji wyborczej,
- sposobom
przeciwdziałania militaryzacji informacji i mediów społecznościowych w procesie
wyborczym,
- znaczeniu
dla procesu wyborczego publicznych strategii komunikacyjnych,
- metodom
i technikom prowadzenia kampanii wyborczej w czasie pandemii,
- znaczeniu
instytucji jednostek samorządu terytorialnego w organizacji i przeprowadzeniu
wyborów,
- instytucji
urzędnika wyborczego,
- wykorzystaniu
mediów społecznościowych (np. Twitter, Facebook, YouTube) w kampanii
wyborczej, ze szczególnym uwzględnieniem czasu pandemii.
Procedura przesyłania tekstów:
Termin przesłania przez
zainteresowane osoby propozycji tematu artykułu upływał będzie 3 kwietnia 2021 r., a gotowych tekstów 15 lipca 2021 r. Propozycje tematów należy przesłać
do redaktorów tematycznych numeru: Tomasza Gąsiora (tomasz.gasior@op.pl) i Jana Misiuny (jan.misiuna@sgh.waw.pl).
Gotowe artykuły autorzy powinni przesyłać do czasopisma
„Studia z Polityki Publicznej/Public Policy Studies” za pośrednictwem strony
Open Journal Systems: https://econjournals.sgh.waw.pl/KSzPP/about/submissions.
Teksty powinny być zapisane w formacie Word (.docx) i mieć
maksymalnie 1 arkusz (40 tys. znaków). Wszystkie teksty przechodzą proces
recenzji (double-blind peer-review). Artykuły publikowane są w otwartym
dostępie na licencji CC BY 4.0 (autorzy zachowują prawa
autorskie). Redakcja i publikacja artykułów w „Studiach z Polityki
Publicznej/Public Policy Studies” jest bezpłatna.
Składane gotowe teksty powinny mieć następującą strukturę:
- Dane
kontaktowe autora/autorów (imię i nazwisko, afiliacja, miasto, państwo, adres e-mail, identyfikator ORCID).
- Tytuł
artykułu (w języku polskim i angielskim).
- Abstrakt:
do 1500 znaków ze spacjami (w języku polskim i angielskim).
- 5-7
słów kluczowych (w języku polskim i angielskim).
- Kody
klasyfikacji JEL: 3-5 kodów; numery są dostępne tutaj.
- Tekst
główny i śródtytuły.
- Podsumowanie.
- Bibliografia
i odnośniki w stylu harvardzkim/APA.
Zachęcamy do skorzystania z szablonu artykułu (w języku polskim lub w języku angielskim).
Więcej informacji dla autorów dostępnych jest na stronach
internetowych czasopisma (http://www.sgh.waw.pl/kszpp i http://szpp.sgh.waw.pl) oraz u redaktorów numeru
tematycznego. |
|
|
The “Journal of Public Policy Studies” published by the Warsaw School of Economics, Poland, is proud to announce the Call for Papers to a forthcoming Special Issue entitled:
“Policy Responses to Migration Challenges” (http://kolegia.sgh.waw.pl/en/KES/publications/ public_policy_studies/Pages/default.aspx)
The abstract submission deadline is May 31, 2020.
The manuscript submission deadline is July 31, 2020.
The scope of this Call for Papers:
“Policy Responses to Migration Challenges” aims to cover the issues of international migration, asylum and integration as well as related public policies particularly in Europe (including but not limited to the European Union and its Member States), the United States, and comparatively Asia. In recent years, the interest in migration trends, patterns, multidimensional causes and consequences has been on the rise, especially in connection with the migration and refugee crisis in the Mediterranean region and with more restrictive migration policy in the United States during the Donald Trump administration. Both the causes and the consequences of the current migration situation are multidimensional: social, economic, political, cultural and institutional; and so are the policy responses to the real and perceived challenges. Therefore, it is crucial to encourage research and informed debate on migration and related public policies.
The Journal invites papers by both members of academia and experts on:
- Challenges and risks in public policy regarding migration.
- The analysis of public actions and interventions (e.g., reforms) in migration-related policies.
- Theories, models, and cycles in public policies regarding migration and related issues (from diagnosis of problems to evaluations of solutions).
- Stakeholders of migration-related policies, their mutual interactions, values, and motives for actions.
- Methods of evaluation of migration policies outcomes and impact.
- Sources that influence the shaping of migration-related policies (e.g., intellectual, sociocultural, and historical factors).
- Policy knowledge and brokers of knowledge (expert networks).
- Decision-making processes and policy styles in migration-related policies.
- Institutional factors that influence migration-related public policies (e.g., party systems, parliamentary systems, or public administration).
Submission Procedure:
The authors should submit paper abstracts to the editors of this issue (Jan Misiuna at jan.misiuna@sgh.waw.pl and Marta Pachocka at marta.pachocka@sgh.waw.pl) by May 31, 2020. If an abstract is approved, the full papers should be submitted to the editors by July 31, 2020, in Word format (.docx) and consist of up to 10 000 words. Prior publication all papers undergo double-blind peer-review. The papers are published in Open Access under CC BY 4.0 licenses (authors retain the copyright).
Processing and publication in “Public Policy Studies” are free of charge. Fees are not requested from the authors at any point of the peer review and publication.
Manuscripts should include the following elements:
- Author(s) contact details (name and surname, institutional affiliation, city, country, e-mail address, and ORCID identifier).
- Title of the paper.
- Abstract: 200-250 words.
- 5-7 keywords.
- JEL
Classification Codes: 3-5 codes; codes are available here.
- Main text and subtitles.
- Endnotes and references in the Harvard style.
More guidelines for authors are available here: http://kolegia.sgh.waw.pl/en/KES/publications/ public_policy_studies/Pages/information_authors-.aspx
|
|
|
|
|
|
|