Socjologia gospodarki, red.Leszek Gilejko, Rafał Towalski, Juliusz Gardawski, Jacenty Sierwierski, Wydawnictwo: DIFIN, Warszawa 2008, ss. 258.
Publikacja składa się ona z czterech w miarę autonomicznych części.
W części I rozważane są determinanty rozwoju i wzrostu gospodarczego, głównie w odniesieniu do procesów kulturowych.
W części II (socjologia makroekonomiczna) analizowane są instytucje gospodarcze z socjologicznego punktu widzenia oraz zachowania aktorów w gospodarce.
Część III to analiza struktury społecznej w jej związkach z gospodarką oraz analiza mentalności ekonomicznej.
W części IV (socjologia mikroekonomiczna) poruszane są zagadnienia przedsiębiorstwa, stosunki pracy wraz z partycypacją oraz konflikt przemysłowy.
Całość ma w zamierzeniu ukazać gospodarkę w perspektywie socjologicznej.
Podręcznik jest dziełem pracowników naukowych Instytutu, od wielu lat zainteresowanych problemami gospodarczymi. Wszyscy autorzy uczestniczyli w europejskich projektach badawczych, m.in. poświęconych sektorowi publicznemu w gospodarce.
Książka jest adresowana do szerokiego kręgu czytelników zainteresowanych problemami gospodarczymi. Jest znakomitym podręcznikiem dla studentów socjologii i kierunków ekonomicznych, których program obejmuje socjologię gospodarki, socjologię pracy, socjologię przedsiębiorstwa i podobne subdyscypliny.
Spis treści
ISBN: 978-83-7251-843-9