|
Ścieżka Badania Rynku i Opinii Publicznej (BRiOP) realizowana była do 2015 roku. Koordynator ścieżki BRiOP - prof. SGH dr hab. Elżbieta Firlit.
Uwaga! Certyfikaty ukończenia ścieżki wystawia i podpisuje Koordynator w trybie ustalonym w Uczelni. |
|
|
|
Ścieżka studiów Badania Rynku i Opinii Publicznej (BRiOP) adresowana jest do studentów zarówno studiów licencjackich, jak i studiów magisterskich, realizowanych w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym. Oferta ścieżki jest skierowana do studentów wszystkich kierunków studiów. Szczególnie adresowana jest do tej kategorii studentów, którzy orientują się przy wyborze przyszłej pracy na aktywność w takich miejscach, jak:
- ośrodki badania rynku i zachowań konsumentów,
- ośrodki badania opinii publicznej i postaw wobec różnych wymiarów życia społecznego,
- placówki naukowo-badawcze, w tym także uczelnie,
- agencje reklamowe,
- firmy konsultingowe,
- agencje public relations
- domy mediowe.
Studiując zestaw przedmiotów tworzących ścieżkę BRiOP student powinien uzyskać wieloaspektową wiedzę o naturze opinii publicznej, społecznych i psychologicznych determinantach zachowań konsumentów na rynku dóbr i usług, fenomenie reklamy, mechanizmach kształtowania opinii publicznej, oraz o metodach badań empirycznych, analizy danych i interpretacji wyników.
Student realizujący program ścieżki ma możliwość uczestnictwa w seminariach i projektach badawczych realizowanych przez pracowników Katedry Socjologii, nie wyłączając seminariów dyplomowych. Student może liczyć na pomoc w organizacji praktyki w ośrodkach badawczych, z którymi współpracuje Koordynator ścieżki. Ukończenie studiów zgodnie z przyjętym programem ścieżki powinno studentowi ułatwić uzyskanie pracy w wyżej wymienionych instytucjach oraz zdobycie atrakcyjnego zawodu. |
|
|
|
|
Program ścieżki obejmuje dwie wersje – dla studiów licencjackich i dla studiów magisterskich. W obydwu wersjach są cztery przedmioty obowiązkowe, z puli pozostałych student może wybierać.
Do przedmiotów obowiązkowych na poziomie licencjackim należą:
- Metody i techniki badań społecznych
- Badania marketingowe
- Psychologia społeczna
- Projektowanie badań i metody analizy statystycznej
Do przedmiotów obowiązkowych na poziomie magisterskim należą:
- Statystyka społeczna
- Jakościowe badania marketingowe
- Badanie postaw i zmiany postaw
- Analiza wzorów konsumpcji.
Aby uzyskać certyfikat ścieżki BRiOP student powinien zgromadzić 18 pkt. ECTS. |
|
|
- Certyfikaty wydaje się po zakończeniu studiów (złożeniu egzaminu dyplomowego).
- Potrzebne dokumenty to: dyplom, nr indeksu, wykaz przedmiotów zrealizowanych w trakcie studiów, pokwitowanie wpłaty za certyfikat.
- Certyfikaty sporządza się w dwóch egzemplarzach, z których jeden przekazywany jest do akt studenta.
- Opłatę za certyfikat należy wnieść w kasie SGH. Aktualnie obowiązująca kwota to 30 zł (podstawa prawna: Decyzja Rektora SGH z dnia 19 grudnia 2005 r. RB/146/05).
- Certyfikaty ukończenia ścieżki podpisuje Koordynator w trybie ustalonym w Uczelni.
Zobacz: ZARZĄDZENIE Rektora SGH nr 35 z dnia 25 kwietnia 2007 r. |
|
|
|
|
|
|
Koordynator ścieżki BRiOP: Prof. SGH dr hab. Elzbieta Firlit.
E-mail: efirli@sgh.waw.pl.
Adres: Zakład Socjologii, ul. Wiśniowa 41, pok.47. |
|
|
|
Sygantura |
Nazwa przedmiotu |
Punkty ECTS |
PRZEDMIOTY OBOWIĄZKOWE |
120110 |
Badania marketingowe |
3 |
120300 |
Metody i techniki badań społecznych |
3 |
121270 |
Projektowanie badań i metody analizy statystycznej (I) |
6 |
136320 |
Psychologia społeczna |
3 |
PRZEDMIOTY SWOBODNEGO WYBORU |
121170 |
Konsument w gospodarce rynkowej |
3 |
132050 |
Barometry koniunktury |
3 |
110480 |
Marketing |
3 |
136350 |
Reklama. Socjotechnika oddziaływania |
3 |
|
|
|
Sygnatura |
Nazwa przedmiotu |
Punkty ECTS |
PRZEDMIOTY OBOWIĄZKOWE |
220590 |
Statystyka społeczna |
3 |
236460 |
Badania postaw i zmiany postaw |
3 |
233310 |
Jakościowe badania marketingowe |
3 |
23303 |
Analiza wzorów konsumpcji |
3 |
PRZEDMIOTY SWOBODENGO WYBORU |
220440 |
Postępowanie nabywców na rynku |
3 |
236470 |
Badania satysfakcji konsumentów |
3 |
23304 |
Analiza rynku metodami ilościowymi |
6 |
236789 |
Metody badania opinii z wykorzystaniem statystyk (e-learning) |
1,5 |
|
|
|