Absolwentka germanistyki i niderlandystyki Uniwersytetu
Warszawskiego. W ramach międzynarodowych programów naukowych, część studiów
odbyła na Uniwersytecie w Leuven w Belgii, na Freie Universitaet w Berlinie
oraz na Uniwersytecie Wiedeńskim. Absolwentka Podyplomowego Studium
Europejskiego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Kursu
kwalifikacyjnego dla kadry kierowniczej z zakresu zarządzania oświatą w
Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie.
Od 2017 r. pracownik naukowy i doktorantka w Kolegium
Ekonomiczno-Społecznym w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Członek zespołu
Pełnomocnika Rektora SGH ds. Zapewniania Jakości Kształcenia.
Od 2009 roku pracownik naukowy Instytutu Badań
Edukacyjnych w Warszawie. Od 2010 roku lider obszaru badawczego w projekcie KRK
realizowanym w Instytucie Badań Edukacyjnych; współautorka koncepcji
badawczych, narzędzi jakościowych i ilościowych w badaniach związanych m.in. z
tematyką zarządzania kwalifikacjami branżowymi; W latach 2012-2017 pełniła
funkcje Zastępcy Lidera projektów poświęconych rozwijaniu i wdrażaniu Polskiej
Ramy Kwalifikacji. Od 2017 roku członek i sekretarz Rady Naukowej IBE.
W latach 2013-2015 ekspertka w dwóch projektach
realizowanych przez Fundację Rektorów Polskich dot. rozwijania kwalifikacji
poziomu 5 PRK oraz koncepcji rozwijania kierunków kształcenia dla tych
kwalifikacji we współpracy z instytucjami szkolnictwa wyższego, tzw. „short
cycle” (współautorka dwóch publikacji prezentujących wyniki). Od roku 2015
udział w projektach realizowanych przez Instytut Badań Edukacyjnych dotyczących
rozwijania systemu edukacji w Macedonii. Od 2017 r na stanowisku senior expert
w projekcie Central Asia Education Platform (CAEP). Na co dzień współpracuje z
instytucjami krajowymi i międzynarodowymi (FRSE, OECD, CEDEFOP) w obszarze
edukacji i rynku pracy.
W maju 2017 r. powołana przez Ministra Edukacji Narodowej
na członka Grupy Doradczej ds. Europejskiej Ramy Kwalifikacji przy Komisji
Europejskiej - EQF Advisory Group (EQF AG).
W
lipcu 2020 r. powołana przez prof. J. Woźnickiego do zespołu ekspertów Fundacji
Rektorów Polskich w celu przygotowania propozycji nowych zapisów dotyczących
kwalifikacji 5 PRK do nowelizacji ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
Główne obszary zainteresowań:
- europejska i krajowa polityka edukacyjna,
w szczególności zagadnienia związane z
rozwojem i wdrażaniem europejskich i krajowych ram kwalifikacji, sektorowych
ram kwalifikacji w ujęciu międzynarodowym i krajowym, ujęciem kwalifikacji 5.
poziomu w europejskich systemach kwalifikacji oraz w polskim systemie szkolnictwa
wyższego,
- system zarządzania kapitałem ludzkim w przedsiębiorstwach w oparciu o
kompetencje,
- problematyka związana z demokracją partycypacyjną, deliberacyjnym
praktykowaniem demokracji, projektowaniem polityk publicznych (szczególnie
polityki edukacyjnej) w duchu polityki deliberacyjnej.