|
Lista publikacji książkowych oraz wybranych rozdziałów i artykułów.
|
|
|
- „Amerykańskie wybory w erze
postprawdy”, red. naukowa: J. Misiuna, M. Molęda-Zdziech, S. Łubiarz (w
przygotowaniu, planowane wydanie grudzień 2017)
- "Kreatywność i innowacyjność w erze
cyfrowej. Twórcza destrukcja 2.,” (współredakcja naukowa z A. Zorska i B. Jung)
Oficyna Wydawnicza SGH Warszawa 2014 [s. 273]., w tym autorstwo rozdziału:
„Nowe nowe media” według Paula Levinsona – kreatywna nazwa czy innowacyjna
koncepcja.
- „Czas celebrytów. Mediatyzacja życia
publicznego”, Difin, Warszawa 2013
• „Lobbing. Sztuka skutecznego
wywierania wpływu” (wraz z K. Jasieckim, U. Kurczewską), Oficyna Ekonomiczna
Kraków 2006 (wydanie II poprawione i poszerzone)
- „Lobbing w Unii Europejskiej” (wraz U.
Kurczewską), ISP Warszawa 2002 (ze wstępem M. Clamen’a)
- „Lobbing. Sztuka skutecznego
wywierania wpływu” (wraz z K. Jasieckim, U. Kurczewską), Oficyna Ekonomiczna
Kraków 2000 (wydanie I)
- „Obecna nieobecbość – aktorski bojkot
radia i telewizji w stanie wojennym”, Oficyna Naukowa Warszawa 1998
|
|
|
2017
- Polski lobbing w Unii Europejskiej na
rzecz gazu łupkowego (we współautorstwie z K. Starmach), w: „Reprezentacja
interesów gospodarczych i społecznych w UE”, red. U. Kurczewska, K. Jasiecki,
WUW Warszawa (w druku, po korekcie autorskiej) Warszawa [ s. 22 ].
2016
- „Think tanki w świecie i w Polsce i
ich rola w życiu publicznym”, w: Moc sprawcza ludzi i instytucji, red. Lech W.
Zacher, Poltext Warszawa [ s.167-197].
2015
- „<<Ekspertokracja>> w ponowoczesnym społeczeństwie opartym na
wiedzy – teoretyczna perspektywa a wymagania praktyki”, w: „Transformacje”,
Akademia im. A. Koźmińskiego Warszawa [s. ].
2014
- Zorska, M. Molęda-Zdziech, B. Jung,
(red.), Kreatywność i innowacyjność w erze cyfrowej. Twórcza destrukcja 2.,
Oficyna Wydawnicza SGH Warszawa, [s. 273].
- „Nowe nowe
media” według Paula Levinsona – kreatywna nazwa czy innowacyjna koncepcja?, w:
A. Zorska, M. Molęda-Zdziech, B. Jung, (red.), Kreatywność i innowacyjność w
erze cyfrowej. Twórcza destrukcja 2., Oficyna Wydawnicza SGH Warszawa
[s.101-121 ].
2013
- Zmediatyzowana tożsamość w
ponowoczesnym świecie?, w: Tożsamość na przełomie wieków. Nowe możliwości, nowe
wyzwania. Księga jubileuszowa prof.dr hab. Jolanty . Polakowskiej-Kujawy,
(red. naukowa) K. Górak-Sosnowska, A. Kozłowska, Oficyna Naukowa SGH Warszawa;
- Wizje kapitalizmu w ponowoczesnych
podejściach socjologicznych – ujęcie porównawcze (Z. Bauman, A. Giddens, R.
Sennett), w: „Transformacje”, Akademia im. L. Koźmińskiego, Warszawa;
- Kryzys w mediach, media w kryzysie, w:
Kryzys 2008 +…,publikacja zbiorowa, red. naukowa K. Żukrowska Oficyna
Wydawnicza SGH, [s.469-504];
2012
- Mediatyzacja jako ujęcie teoretyczne
dla opisu rzeczywistości społecznej, w:
Nowe rzeczywistości społeczne, nowe teorie socjologiczne (red.) M.
Gdula, A. Grzymała-Kazłowska, R. Włoch,
Scholar Warszawa, [s.48-67];
- Lobbing w służbie demokracji, w:
„Kultura Liberalna”, 24 stycznia, Lobbing w służbie demokracji;
- Ewolucja modeli lobbingu – wpływ
gospodarki opartej na informacjach i wiedzy, w: Kwartalnik Kolegium Społeczno-Ekonomiczne
„Studia i Prace”, nr 10, SGH Warszawa, [s. 57-77];
- „Mediatyzacja – analiza zjawiska i
wybranych studiów przypadków”, (red. naukowa) M. Molęda-Zdziech, „Zeszyty
Naukowe Collegium Civitas”, tom 21,
Warszawa (już są w wersji elektronicznej, w wersji papierowej będą wkrótce);
- Wstęp [s. 5-11] oraz Teoretyczne
ujęcie mediatyzacji, w: „Mediatyzacja – analiza zjawiska i wybranych studiów
przypadków”, (red. naukowa) M. Molęda-Zdziech, Zeszyty Naukowe Collegium Civitas, tom 21, Warszawa [s.
11-22];
2011
- Brzydkie słowo na „l” , czyli o
lobbingu słów kilka… w: portal Kultura
się liczy, 5 września.
- Od lobbingu klasycznego ku
cyberlobbingowi, w: Grupy interesu i
lobbing. Polskie doświadczenia w unijnym kontekście, red. K. Jasiecki,
Wydawnictwo IFiS PAN. Warszawa, całość 332 s., [s. 170-191];
- Kształtowanie się nowego modelu
rodziny i procesu socjalizacji, w: „Prace i Materiały” ISM, nr 39, KES SGH Warszawa, [s. 225-247];
- O rozumieniu kryzysu i roli mediów w
przedstawianiu globalnego kryzysu, w: „Prace i Materiały” ISM, nr 40, KES SGH Warszawa, [s. 109-127];
- Lobbing a demokracja, w: Transformacje
i turbulencje demokracji, red. Lech
Zacher, Difin, Akademia im.
Koźmińskiego, Warszawa, [s. 176-194];
- How to
Effectively Communicate on the Issue of Climate Change: In Search of a Good
Media and Public Relations Strategy for Businesses, w: Companies on Climate
Change, red. M. Cygler, C. Fabregoule, SGH Warszawa, [s. 301-318];
- Introduction,
(z: M. Cygler, C. Fabregoule, I. Bergel, C. Baylac), w: How to Effectively
Communicate on the Issue of Climate Change: In Search of a Good Media and
Public Relations Strategy for Businesses, w: Companies on Climate Change, red.
M. Cygler, C. Fabregoule, SGH Warszawa, [s.7-10];
- La
médiatisation de la vie publique – l’introduction à la problematique, w:
Sociétés, La postmodernite et ses multiples facettes. Perspectives et
Méthodes, n. 2/112 [s. 103-115]
Mediatisation de la vie publique. redakcja
(wraz z M. Kobierską) numeru
periodyku „Sociétés”, n. 2/112;
- Introduction.
La postmodernite et ses multiples facettes en qelques phrases. (avec M.
Kobierska), w: Sociétés, La postmodernite et ses multiples facettes. Perspectives et Méthodes, n. 2/112 [s. 5-7];
2010
- Tabloidyzacja i infotainment jako
tendencje współczesnych mediów, w: „Prace i Materiały”, ISM KES SGH, nr
38, Nowe media w starym świecie, [s.
27-44];
- Nowe media w starym świecie, wstęp i
red. naukowa, w: „Prace i Materiały” nr
38, tematyczny „Nowe media w starym
świecie”, ISM KES SGH, [s.7-9];
- Une
approche sociologique de la securité, w: « La sécurité intérieure en
Europe entre protection des citoyens et
frénésie sécuritaire ? »), red. H. Pauliat, Association Europa, Limoges,
Francja, Pulim, Université de Limoges, [s. 37-45];
2009
- Mediatyzacja życia publicznego –
globalne trendy i ich lokalne aplikacje, opublikowany w; Studia i Prace, KES,
Zeszyt Naukowy 18, Warszawa SGH;
- Mediatyzacja życia publicznego jako
trend współczesnego świata?, w: Jednostka społeczeństwo państwo wobec
megatrendów współczesnego świata, red. Grzegorz Piwnicki, red. Sylwia
Mrozowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, [s. 389-399]
- Młodzież nieuprzywilejowana w Polsce.
Raport z badań, współautorzy: B. Błaszczak,
B. Kołaczek, w: Biuletyn IGS, 1-4/2006, SGH Warszawa 2009, [s. 31-78];
2008
- Ku skuteczniejszym regulacjom
lobbingowym na forum Unii Europejskiej, w: Deficyt demokracji w Unii
Europejskiej a europejskie grupy interesów, pod. red. U. Kurczewskiej. WUW
Warszawa, [s. 129-145];
- Polska w Unii Europejskiej – rozwój
polskich przedstawicielstw lobbingowych w Brukseli, w: Nauki
ekonomiczno-społeczne i rozwój, pod red. K. Żukrowskiej, KES Oficyna Wydawnicza
SGH, Warszawa, [s. 641-651];
- Wstęp, red. naukowa, „Prace i
Materiały”, ISM nr 36, SGH Warszawa, [s.
7-9];
- Le
lobbying en Pologne: décalage entre loi et pratique, w ; red. V. De Beaufort,
Lobbying croisés – pour finir avec les idées récues, Editions Autrement, Paris
[s. 223-230];
- Politique
et vie économique. Le rôle du lobbying. Le cas de Pologne, materiały konferencyjne, L’Observatoire de la Finance,
Geneve, październik;
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|