|
2019 - 2023 - badaczka w projekcie CICERONE Creative Industries Cultural Economy Production Network w ramach programu ramowego UE Horyzont 20202019 r. - stypendystka w Adam Smith Business School w University of Glasgow
2017 r.- : Pełnomocnik Rektora ds Otwartego Dostępu, Koordynator Zespołu Rektora SGH ds Otwartego Dostępu;
2016 r.: stypendystka rządu francuskiego w Ecole des Mines Paris-Tech, w Katedrze Mediów i Marek;
2012 r.: Laureatka II wyróżnienia w IX edycji Konkursu na najlepszą pracę doktorską z dziedziny nauk o kulturze „ Kurs na kulturę" (Narodowe Centrum Kultury 2012);
od października 2017 r. adiunkt w Katedrze Polityki Publicznej KES SGH;
od grudnia 2013 r. do sierpnia 2016 r. - pełnomocnik Dziekana KES do spraw promocji i wierunku;
od 2013 r. adiunkt w Zakładzie Międzynarodowej Polityki Ekonomicznej Instytutu Studiów Międzynarodowych SGH; od 2003 r. asystent, a od 2011 r. adiunkt w Zakładzie Komunikowania i Mediów Elektronicznych Instytutu Studiów Międzynarodowych SGH;
była dziennikarka TVP SA.
Wykształcenie:
2011 r. - obrona pracy doktorskiej pt. Branża fonograficzna w dobie rewolucji cyfrowej. Stan i perspektywy w Kolegium-Ekonomiczno-Społecznym SGH;
dyplom magistra filologii romańskiej na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim.
Wykształcenie dodatkowe:
dyplom trenera „7 nawyków skutecznego działania" Franklin Covey Edukacja;
kurs śpiewu jazzowego w warszawskiej Szkole Wokalnej im. J. Wasowskiego;
dyplom państwowy architektury wnętrz;
TVP S.A. – kursy z zakresu realizacji i reżyserii telewizyjnej, ekspresji i interpretacji żywej mowy, dykcji, dialogistyki, etyki w mediach, prawa autorskiego;
dyplom w klasie fortepianu w Szkole Muzycznej 1st.
Zainteresowania naukowe:
przemysły kreatywne, przemysły kultury, przemysł fonograficzny, otwarta/ wolna kultura w kontekście rewolucji technologicznej;otwarty dostęp do publikacji naukowych i zasobów edukacyjnych, komunikacja naukowa;rewolucja cyfrowa: web 2.0., prosumpcja, prawo autorskie w sieci, bezpieczeństwo w sieci;architektura stron internetowych;komunikowanie praktyczne - public speaking; autoprezentacja, kreowanie wizerunku. |
|
|
|
2020
- rozdział w książce: Global Production Networks w branży fonograficznej: charakterystyka podmiotów i makro-struktur, w: Współczesna gospodarka w sieci międzynarodowych powiązań - aktorzy, rynki, współzależności i zagrożenia, red. Stryjek. J., Zajaczkowski, M., Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020, 2. 622-627.
2019:
- raport w ramach projektu CICERONE (Horyzont 2020): (Pratt, A. C., Kloosterman, R., Mbaye, J. F., Greco, L., Miguel, M. P., Janowska, A., ... & Andreeva, D. (2019). The CICERONE project methodology. Cicerone Project, 2019.
- (Skrzek-Lubasińska, M.) Kompetencje przyszłości w warunkach ekspansji gospodarki 4.0., "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe UE w Katowicach", 2019, nr 379, s. 57-71
- (Malik, R) The Next 100 Years - Applying Megatrends to Analyze the Future of the Polish Economy, "Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy", 2019, 57 (1), s.119-131
2018:
- (Malik, R.) Megatrends and their use in economic analyses of contemporary challenge in the world economy, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wroclawiu", 2018, 523, s. 210-221.
- redakcja naukowa książki: Globalizacja współcześnie, red. A.A. Janowska, R. Malik, R., Wosiek, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2018.
- rozdział w książce: Umiędzynarodowienie branży fonograficznej, w: Globalizacja współcześnie, red. A.A. Janowska, R. Malik, R., Wosiek, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2018.
2017:
2016:
- rozdział w książce: Ekonomiczny wymiar otwartych danych – między mitem a rzeczywistością, w: red. K.Żukrowska, Otwarcie, konkurencyjność, wzrost, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016, s. 211-228;
- Wolny dostęp do wiedzy: otwarte zasoby naukowe i edukacyjne, "Kwartalnik Kolegium Ekonomiczno-SPołecznego Studia i Prace", 2016, 4: 11-42;
2014: - rozdział w książce: "Spór o dostęp do dóbr kultury – czas na innowacyjne modele biznesowe", w: Kreatywność i innowacyjność w erze cyfrowej. Twórcza destrukcja 2, red. A. Zorska, M. Molęda-Zdziech, B.Jung, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2014, s. 149-173; - rozdział w książce: "Otwarta kultura: jaka polityka kulturalna w Polsce w stosunku do nieformalnych obiegów kultury", w: Polityka publiczna we współczesnym państwie, red. J. Osiński, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2014, s. 371-388;
Anną Kanią), e 2013, s. 19-22;
- "Przyszłość branży fonograficznej ‐ scenariusze rozwoju", Kultura współczesna - teoria, interpretacje, praktyka, nr 4 2013, s. 213-226;
2012:
- rozdział w książce: „Problem globalnej ochrony własności intelektualnej” w: Globalizacja i regionalizacja we współczesnym świecie, E. Molendowski (red.), Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków 2012;
2011:
- „Ekonomia własności a ekonomia daru: nowy model promocji i dystrybucji muzyki”, Prace i Materiały ISM nr 39, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, 2011, s. 179- 204;
2010:
- rozdział w książce: „Muzyka cyfrowa a nowe modele dystrybucji na rynku fonograficznym” s.180-221 w: „Wokół mediów ery Web 2.0”, B. Jung (red.), WAiP, Warszawa 2010;
2009:
- rozdział w książce: „Polityka audiowizualna Unii Europejskiej", w: Media w XXI wieku, M.Bonikowska (red.), wyd. Trio, Warszawa 2009, str. 313;
- rozdział w książce: „Muzyka a biznes. Nowe modele biznesowe w sektorze fonograficznym po rewolucji cyfrowej”, w: „Media. Biznes. Kultura”, J. Kreft, J. Majewski (red.), Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2009 r.
- rozdział w książce: "Wolność w Internecie a odpowiedzialność na przykładzie sektora fonograficznego" w: red. J. Osiński, Wolność i odpowiedzialność. WYmiar ekonomiczny, społeczny i polityczny, Kolegium Ekonomiczno-Społeczne Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2009, s. 41-49.
- „Muzyka w ruchu. W stronę konsumpcji mobilnej” w: „Studia i Prace. Zeszyty Naukowe KES, SGH”, nr 17, Warszawa 2009 r., str. 53-74;
2008:
- rozdział w książce: „Nowa gospodarka i paradoks sektora fonograficznego", w: Nauki ekonomiczno-społeczne i rozwój, red. Katarzyna Żukrowska, KES, SGH, Warszawa 2008;
- „Ewolucja konsumpcji muzyki – tendencja antropotropiczna", Studia i Prace. Zeszyty Naukowe KES, nr 15, Warszawa 2008;
2007:
- „Internet: wolna przestrzeń dla piratów. Czy tradycyjny runek muzyczny ma szansę się obronić? (Cyfryzacja muzyki i rozwój Internetu a ich wpływ na tradycyjny rynek muzyczny)", Studia i Prace KES, Zeszyt Naukowy nr 13, Warszawa 2007;
2006:
- rozdział w książce: „Muzyczna rewolucja: mp3 – koniec przemysłu fonograficznego?", w: Społeczeństwo informacyjne. Aspekty funkcjonalne i dysfunkcjonalne, red. L. H. Haber, M. Niezgoda, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006;
2005:
- tłumaczenie Michel Clamen, Lobbing i jego sekrety, Felberg SJA, Warszawa 2005;
2004:
- rozdział w książce: „Cyberterroryzm - rzeczywistość czy fikcja?", Uczelniane Wydawnictwa Naukowo-Dydaktyczne, Kraków, 2004;
2003:
- „Sztuka przemawiania i jej rola w kreowaniu wizerunku mówcy", Prace i materiały ISM, SGH, Warszawa, 2003;
2001:
- „Europeaan worden om te overleven, Poolse kunstenaars spreken hun verwachtingen uit, SICA mag, Kwartaalmagazine van de stichting internationale culturele activiten", nr 11 september 2001, pp. 13-14. |
|
|
|
|
2020-2021 - projekt MNiSW Społeczna Odpowiedzialność Nauki: Cyfrowy świat filmowo opisany. Popularyzacja wiedzy naukowej o gospodarce cyfrowej w sieci.
Dzień Otwartej Nauki w SGH - organizacja wydarzenia w ramach Międzynarodowego Tygodnia Open Access (2018)
Noc Bibliotek w SGH (2016) - organizacja wydarzenia
KULTURA LIBERALNA (2016) Show-biznes obnażony - biznes muzyczny w serialu Vinyl produkcji HBO (recenzja)
OBSERWATORIUM KULTURY (2014) Narodowego Centrum Kultury - artykuły:
FESTIWAL NAUKI 2017 - warsztat:
"Windą do nieba - o sztuce autoprezentacji. Warsztat z kamerą”
FESTIWAL NAUKI 2014 - wykład:
„Darmowy obiad w sieci?” – czyli o tym czy to, co nam się wydaje w sieci darmowe, rzeczywiście jest darmowe.
Kultura się liczy! (2011) Narodowe Centrum Kultury - artykuły:
|
|
|
2018-2019:
realizacja projektu MNiSW na Działalność Upowszechniającą Naukę - przekształcenie czasopism KES (Kwartalnik KES oraz Warsaw Forum of Economic Sociology) w Open Access na platformie Open Journal System
2014-2015: wykładowca w Akademii Młodego Ekonomisty SGH;
2012-2014:
wykładowca w Kafeterii Edukacyjnej SGH;
2010: Trener – ekspert w projekcie UE - Program Operacyjny Kapitał Ludzki: „Profesjonalny urzędnik – nowoczesna administracja”: prowadzenie kursu pt. „E-urząd - wizerunek organizacji w Internecie”, według autorskiego scenariusza, na temat architektury informacji strony internetowej miasta w kontekście marketingu terytorialnego i brandingu miasta;
2007 – 2008:
Ekspert na zlecenie Kancelarii Senatu RP - wykonanie ekspertyzy strony internetowej Senatu RP w kontekście wizerunku instytucji oraz użyteczności, dostępności i efektywności strony; przygotowanie wstepnego projektu strony Senatu RP: architektura informacji i projekt graficzny;
2000 – 2003: koordynatorka polskiej części projektu dydaktycznego Anima: autoprezentacja z zastosowaniem nowych technologii informacji i komunikacji, działającego w ramach programu Sokrates-Minerwa (praca koncepcyjna i organizacyjna, prowadzenie warsztatu Autoprezentacje multimedialne) |
|
|
„rękodzieło" czyli artystyczne dłubanie w czym się da, fotografowanie, piosenka francuska, muzyka klasyczna, jazz,astronomia, astrofizyka,
architektura i architektura wnętrz |
|
|
|
|
|
|
ajanows(małpa)sgh.waw.pl
|
|
|