Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Nawiguj w górę
Logowanie
logo do druku
 
Oferta dydaktyczna : Podyplomowe Studia Design Management
Kolegium Gospodarki Światowej  - Oferta dydaktyczna
 

 Podyplomowe Studia Design Management. Zarządzanie rozwojem nowego produktu

 

Studia Podyplomowe „Design Management. Zarządzanie rozwojem nowego produktu” są prowadzone wspólnie przez Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Instytut Wzornictwa Przemysłowego od 2008 roku. Podyplomowe Studia „Design Management. Zarządzanie rozwojem nowego produktu” to szansa rozwinięcia pożądanych na rynku kompetencji Menedżera Wzornictwa – zawodu będącego odpowiedzią na rosnące w Polsce zapotrzebowanie na specjalistów z zakresu strategii konkurowania poprzez skuteczne wykorzystywanie Wzornictwa.

 

 Co wyróżnia studia Design Managemen

 
  • Program studiów stworzony przez najwyższej klasy specjalistów w zakresie marketingu i zarządzania (SGH) oraz ekspertów w zakresie wzornictwa przemysłowego (IWP)
  • Konkretna, "twarda" wiedza z zakresu zarządzania procesem rozwoju nowego projektu wzorniczego oraz kreowania innowacji poprzez wzornictwo
  • Zajęcia prowadzone przez doświadczonych praktyków znających realia polskiego rynku – menedżerów zarządzania nowymi produktami oraz projektantów wzornictwa wdrażających produkty na polskim rynku
  • Wiedza z zakresu zarządzania, marketingu i prawa przekazywana także z wykorzystaniem analizy przypadków z zakresu rozwoju nowego produktu
  • Zajęcia warsztatowe w interdyscyplinarnych zespołach na rzeczywistym projekcie w procesie rozwoju nowego nowego produktu
  • Zajęcia prowadzone na wystawach organizowanych w IWP – praca na przykładach dobrze zaprojektowanych produktów
  • Możliwość nawiązania szerokich kontaktów biznesowych wśród projektantów i menedżerów różnych branż
  • Dostęp do największej w Polsce biblioteki wzornictwa i bazy wiedzy z zakresu zarządzania wzornictwem, a także największej biblioteki ekonomicznej (w SGH)
  • Komplet podręczników dla każdego studenta w cenie studiów oraz wysokiej jakości materiały dydaktyczne do wszystkich zajęć
  • Dostęp do podręcznika „Design Management. Zarządzanie wzornictwem” – niedostępny na rynku, pierwszy w Polsce podręcznik z zakresu zarządzania wzornictwem, procesu rozwoju nowego produktu, wydany w ramach projektu IWP „Zaprojektuj Swój Zysk”
  • Specjalne oferty (tylko dla studentów) udziału w imprezach organizowanych w IWP, związanych z zarządzaniem wzornictwem (wystawy, konferencje, warsztaty)
 

 Organizacja studiów

 
Studia podyplomowe „Design Management. Zarządzanie rozwojem nowego produktu” trwają 2 semestry i uruchamiane są zawsze w semestrze zimowym. Zajęcia rozpoczynają się w październiku danego roku, a kończą w czerwcu następnego roku. Program studiów obejmuje maksymalnie 12 zjazdów sobotnio – niedzielnych. Zajęcia prowadzone się w formie wykładów i warsztatów, w siedzibie Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie, ul. Świętojerska 5/7.
 

 Cel studiów

 
Celem studiów jest przekazanie słuchaczom kompendium wiedzy z zakresu zarządzania procesami innowacji w produktach. Problematyka ta ma duże znaczenie praktyczne wobec konieczności zwiększania innowacyjności, a w efekcie - konkurencyjności polskich przedsiębiorstw.
Program zajęć obejmuje następujące główne obszary tematyczne:
  • strategie konkurowania – nowy produkt jako narzędzie konkurencji
  • zarządzanie procesem rozwoju nowego produktu
  • wzornictwo przemysłowe
  • ergonomię
  • badania marketingowe i zasady prowadzenia marketingu
  • organizacyjne, finansowe i prawne aspekty rozwoju nowego produktu
Część zajęć prowadzona jest w formie warsztatów, co umożliwia słuchaczom praktyczne zastosowanie wiedzy poznanej podczas wykładów.
Atutem zajęć warsztatowych są spotkania z projektantami, którzy prezentują najbardziej aktualne praktyki z polskiego rynku.
 
Współpraca Instytutu Wzornictwa Przemysłowego i Szkoły Głównej Handlowej zapewnia kompleksowe podejście - umożliwia powiązanie w programie studiów aspektów marketingowych, prawno-organizacyjnych i finansowych zarządzania projektami innowacyjnymi z kwestiami wzornictwa przemysłowego i ergonomii w kształtowaniu nowych produktów.
Absolwenci studiów będą specjalistami przygotowanymi do kierowania rozwojem nowego produktu w przedsiębiorstwach i wdrażania go do produkcji oraz efektywnego wprowadzania produktu na rynek.
 
Program studiów - wykaz przedmiotów:
  • Podstawy marketingu
  • Strategie konkurowania
  • Propedeutyka wzornictwa
  • Badania marketingowe
  • Praktyczne zastosowanie zasad ergonomii w procesie rozwoju nowego produktu
  • Proces rozwoju nowego produktu
  • Zarządzanie projektami w przedsiębiorstwie
  • Finansowanie projektów innowacyjnych
  • Prawne aspekty zarządzania procesem rozwoju nowego produktu
  • Zarządzanie marką
Program studiów obejmuje łącznie 180 godzin zajęć dydaktycznych, w tym 114 godzin wykładów i 66 godzin warsztatowych.
 
Wykładowcy
Zajęcia prowadzą pracownicy naukowi Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Instytutu Wzornictwa Przemysłowego, a także projektanci wzornictwa z wieloletnim doświadczeniem rynkowym, łączący głęboką wiedzę teoretyczną z praktyczną znajomością zagadnień związanych z procesem rozwoju nowego produktu. W trakcie zajęć zostaną wykorzystane doświadczenia z zakresu projektowania wzorniczego, zarządzania innowacjami i zarządzania produktem, zdobyte we współpracy z przedsiębiorstwami.
 
Adresaci studiów
Studia adresowane są do osób pragnących zdobyć lub udoskonalić umiejętności niezbędne do
zarządzania procesami rozwoju nowego produktu w przedsiębiorstwie.
Studia skierowane są przede wszystkim do absolwentów kierunków:
  • zarządzania, marketingu (uczelni ekonomicznych)
  • wzornictwa przemysłowego (akademii sztuk pięknych oraz uczelni technicznych)
  • inżynierskich
  • a także absolwentów innych kierunków studiów, pragnących rozszerzyć swoją wiedzę z zakresu projektowania i zarządzania nowym produktem
 
 
 

 Kontakt

 
Kierownik studiów: prof. dr hab. Tomasz Gołębiowski (SGH).
 
Dodatkowe informacje i zapisy
Instytut Wzornictwa Przemysłowego Sp. z o.o.
ul. Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
tel.: (0 22) 860 00 66 (sekretariat)
faks: (0 22) 831 64 78
 
Informacji udziela i zapisy przyjmuje:

Marcin Marchwiński
Marcin_Marchwinski@iwp.com.pl
tel. (22) 860-01-65
fax: (22) 860-03-11

oraz

Agnieszka Zawada
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Ul. Madalińskiego 6/8 pok. 10
02-513 Warszawa
tel. (22) 564-86-84
e-mail:
azawada@sgh.waw.pl