Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie
 

 Literatura

 
Literatura do etapu szkolnego Olimpiady Umiejętności Hotelarskich

 

  • Nowak A., Stanek A., Kompetencje personalne i społeczne, Jak je rozwijać?, EDICON.
  • Alejziak B., Kwalifikacje i kompetencje pracowników turystyki. Próba diagnozy turystycznego rynku pracy, Folia Turistica Nr 32/2014 AWF, Kraków 2014.
  • Kozłowska D., Ryszkowski W., Blaszko M., Kompetencje kadry zarządzającej w obiektach hotelarskich, artykuł .pdf, 2013.
  • Cichy J., BHP w branży hotelarskiej, WSiP, 2021.
  • Cetner J., Marketing w hotelarstwie. Podręcznik do nauki zawodu technik hotelarstwa, WSiP, 2016.
  • Cymańska-Garbowska B., Witrykus D., Pietras J., Wolak G., Działalność recepcji. Hotelarstwo. Podręcznik do nauki zawodu technik hotelarstwa. Tom III. Część 1, WSiP, 2018.
  • Cymańska-Garbowska B., Witrykus D., Pietras J., Wolak G., Działalność recepcji. Hotelarstwo. Podręcznik do nauki zawodu technik hotelarstwa. Tom III. Część 2, WSiP, 2018.
  • Cymańska-Grabowska B., Witrykus D., Wolak G., Organizacja pracy w hotelarstwie, cz.1, REA, WSiP, Warszawa 2014.
  • Cymańska-Grabowska B., Witrykus D., Wolak G., Organizacja pracy w hotelarstwie, cz. 2, REA, WSiP, Warszawa 2015.
  • Cymańska-Garbowska B., Witrykus D., Pietras J., Wolak G., Hotelarstwo, Tom II, Organizacja pracy w hotelarstwie, cz. 1, WSiP, 2014.
  • Drogoń W., Granecka-Wrzosek B., Organizacja pracy służby pięter, WSiP, Warszawa 2013.
  • Dragoń W, Granecka-Wrzosek B, Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie, WSiP
  • Dragoń W, Granecka-Wrzosek B, Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie, cz. II WSiP
  • Drogoń W., Granecka-Wrzosek B., Podstawy hotelarstwa i usługi dodatkowe, WSiP. 2013.
  • Drogoń W., Rezerwacja usług hotelarskich, WSiP, 2013.
  • Duda J., Krzywda S., Obsługa konsumenta w hotelarstwie część 1 i 2, Wydawnictwo REA, 2010.
  • Leitner H, Poradnik dla kelnera, WSIP
  • Legowicz A. Kompetencje personalne i społeczne w obszarach zawodowych. Trening umiejętności komunikacyjnych w branży turystycznej, Difin, 2014
  • Markowski A., Jak dobrze mówić i pisać po polsku, Reader’s Digest Polska, 2000
  • Milewska M., Prączko A., Stasiak A., Podstawy gastronomii. Od żywności do turystyki kulinarnej, PWE, Warszawa 2017.
  • Milewska M., Włodarczyk B., Hotelarstwo. Hotelarstwo – organizacja i funkcjonowanie obiektów noclegowych, PWE, Warszawa 2018.
  • Rzędowska A., Rzędowski J., Wystąpienia publiczne w biznesie, Wydawnictwo Helion, 2008
  • Sawicka B., Hotelarstwo, cz. I, Organizacja pracy, tom 1, Format AB, 2013.
  • Sawicka B., Hotelarstwo, cz. II, Organizacja pracy, tom 2, Format AB, 2013.
  • Sawicka B., Hotelarstwo, cz. III, Działalność recepcji, Format AB, 2013.
  • Sawicka B., Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie, cz. 1, Format AB, 2019.
  • Sawicka B, Światkowska M., Tul-Kryszczuk A., Świstak E., Bilska B., Górska-Warszewicz H., Organizacja pracy w hotelarstwie, FORMAT -AB
  • Stefański A.,  Marketing usług hotelarskich. Hotelarstwo. Podręcznik do nauki zawodu technik hotelarstwa. Tom I, WSiP, 2015.
  • Obwieszczenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 26.10.2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, Warszawa, dnia 24.11.2017 r. poz. 2166

Netografia:

www.e-hotelarstwo.com

www.e-hotelarz.pl

hotelarstwo.net

www.savoir-vivre.com.pl

enjoyyourstay.pl


Prasa branżowa:

Hotelarz

Świat Hoteli


Strony internetowe:

https://betamed.pl/poradniki/krioterapia-zabieg-leczenia-zimnem-w-komorze-kriogenicznej/

https://arkusze.pl/zawodowy/t11-2018-styczen-egzamin-zawodowy-pisemny.pdf

https://arkusze.pl/zawodowy/t12-2016-pazdziernik-egzamin-zawodowy-pisemny.pdf

http://www.hotelinfo24.pl/news,470,1,Praktyczny_Kodeks_Postepowania__hotele_a_biura_podrozy.html

https://arkusze.pl/zawodowy/tg13-2020-styczen-egzamin-zawodowy-pisemny.pdf

http://www.e-hotelarstwo.com/tematy/przepisyprocedury?more=1792844168   autor: Jacek Piasta

https://hotelarstwo.net/7-etapow-kontaktu-goscia-z-hotelem/

https://www.e-hotelarz.pl/artykul/1934/sprawdzian-z-gastronomii/​


Dodatkowa literatura do etapu okręgowego Olimpiady Umiejętności Hotelarskich 

  • ​Cymańska-Garbowska B., Witrykus B., Wolak G. Realizacja usług w recepcji cz. 2, WSiP, 2020
  • Ławniczak D., Szajna R., Obsługa kelnerska cz. I, REA
  • www.hotelinfo24.pl