
Przełom wieków wykreował nowe spojrzenie na rolę ludzi w tworzeniu wartości firm. Są Oni postrzegani jako „kapitał”,
a więc dobro cenne i pożądane, które właściwie zastosowane dynamizuje
wzrost wartości rynkowej firmy. Okazuje się być znacznie ważniejsze od
posiadania i wykorzystania zasobów materialnych oraz kapitału
finansowego. O jakości tego rodzaju kapitału decyduje przede wszystkim
zasób wiedzy, który jest tym, co wyróżnia firmę z otoczenia i staje się
źródłem przewagi konkurencyjnej.
Szczególną cechą współczesnej wiedzy jest jej dynamizm. Wymaga ona permanentnego rozwoju.
Wiedza leży u podstaw potencjału kompetencyjnego pracowników,
aczkolwiek go nie wyczerpuje. Okazuje się, że turbulencja otoczenia, w
którym przychodzi nam funkcjonować, równie ważnymi czyni kompetencje
interpersonalne, takie jak gotowość do zmian, skłonność do rozwoju,
przedsiębiorczość, czy motywacja.
Te właśnie przesłanki leżą u podstaw działalności naukowo-badawczej i dydaktycznej Instytutu Kapitału Ludzkiego.
Misja
Wzbogacanie najcenniejszego dobra Naszego kraju – wartości
kapitału ludzkiego.
Kluczowe wartości Instytutu Kapitału Ludzkiego
Lojalność
Wzajemne zaufanie