|

dr hab. Joanna Żukowska, prof. SGH
kontakt: jzukow@sgh.waw.pl
Prowadzone
zajęcia:
- 237410-1155 Coaching
- 220441-0035 Customer Behavior
- 121160-1155 Komunikacja interpersonalna
- 130330-1155 Komunikacja marketingowa
- 130331-1155 Marketing Communication
- 130339-1155 Marketing Communication (e-learning)
- 220440-1155 Postępowanie nabywców na rynku
- 238611-1155 Summer University Warsaw – Innovative Europe as an Opportunity for
Development of a Contemporary Company
- 234080-0190 Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie
Zainteresowania
zawodowe
- Coaching
- Zarządzanie
zasobami ludzkimi
- Kompetencje
pracowników
- Formy rozwojowe
podnoszące kompetencje pracowników
- Komunikacja
- Komunikacja
marketingowa, kompetencje pracowników
Członkostwo w organizacjach
- Członek International Coach Federation
- Członek Stowarzyszenia Trenerów i Konsultantów
Zarządzania Matrik
- Członek Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami
Kierownik Studiów Podyplomowych Akademia Profesjonalengo Coacha
Ważniejsze
publikacje
Monografia
- Żukowska
Joanna, Metody oceny form rozwoju kompetenjcji pracowników, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, 2019
- Żukowska
Joanna, Funkcja monitoringu w organizacji wirtualnej, AE Katowice, Katowice
2009 – monografia
Artykuły/rozdziały
- Żukowska J., Komanda M., Improving the competitiveness Based on
Innovations, according to the case study of Horus Energia, in: Theory of
Management 8, ed. Hitmar S., EDIS – Editing Center, University of Zilina,
Zilina 2015, p. 27-29.
- Żukowska J.,
Wybrane modele skuteczności form podnoszenia kompetencji na przykładzie
przedsiębiorstwa konsultingowego, w: Management Forum 2015, vol 3, no.2,
p. 51-55.
- Żukowska J., Pindelski M., Personality of Salesman: Evidence from Polish
Pharmaceutical Industry in US – China Education Review B Volume 5 Number 7,
July 2015, David Publishing Company, 435-447.
- Żukowska J., Pindelski M., Competitive Advantage & Core Competence: How
Jeronimo Martins Won the Polish Retail Market "Przegląd Organizacji" 3/2015
s. 34-40.
- Żukowska J., Modified Scientific Approach to Coaching, COACHING REVIEW
1/2014, s. 71–79.
- Żukowska J., Employee competence improvement tools – surveying businesses
on the polish market in Journal of Academy for Advancement of Business Research
Volume III Number 2 ISSN 2332-0311 by T.F. Badgett, IAABR 2014, (pg. 89-96).
- Żukowska J.,
Innowacyjne formy rekrutacji kapitału ludzkiego na stanowiska menedżerskie w
firmach globalnych, w: "Marketing i Rynek" 7/2014, (pg. 178-188).
- Żukowska J., The Influence of Training and Various Forms on Increasing
Employees’ Qualifications in European Enterprises, US-China Education Review B,
Volume 4, Number 2, February 2014, (Serial Number 33), (pg. 86-96).
- Żukowska J., The Impact of Integrated Marketing Communication on Tourism
Marketing of Selected Polish Cities/Towns—Case Studies, US-China Education
Review B, Volume 4, Number 12, December 2014 (Serial Number 43), (pg.
865-883).
- Żukowska J.
Miąsek D., Rola coachingu w karierze menedżerskiej kobiet, "Kobieta i Biznes"
1-4/2014, (pg. 23-33).
- The role of coaching in managerial careers of women, "Kobieta i Biznes"
1-4/2014, (pg. 54-64).
- Żukowska J.,
Wykorzystanie mierników efektywności form podnoszących kompetencje pracowników
przez średnie przedsiębiorstwa prowadzące działalność na polskim rynku – wyniki
badań w oparciu o metodę case study, w: Rozwój kapitału społecznego organizacji
w warunkach różnic kulturowych, red. Adamik A., Nowicki M., Wydawnictwo
Politechniki Łódzkiej, Łódź 2014, (pg. 106-116).
- Żukowska J.,
Sroczyński Z., Internetowe aplikacje mobilne narzędziem budowania przewagi
konkurencyjnej przedsiębiorstwa, w: Internet w społeczeństwie informacyjnym.
Nowoczesne systemy informatyczne i ich bezpieczeństwo, red. Ryszard
Pregiel, Paweł Buchwald, Wydawnictwo Naukowe WSB w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa
Górnicza 2014, (pg. 61-72).
- Żukowska J.,
Marciniak B., Zastosowanie coachingu i narzędzi coachingowych w oświacie, w:
"Dyrektor Szkoły" 1(229) styczeń 2013, (pg. 29-36)
- Żukowska J.,
Pindelski M., Przedsiębiorstwa audytowane jutro i dziś, w: Podręcznik
świadczenia nowej usługi doradczej o charakterze proinnowacyjnych – Audyt
Strategiczny Przedsiębiorstwa, red. Kozieł E., Kruszelnicki I., Michalik A.,
Pietrzyk S., Przychodaj G., Rudek – Matuszczyk S., Surowy J., Szojda Ł., Szulc
T., Ro Madia Art., Katowice 2013, (pg. 25-26).
- Żukowska J., Innovations in marketing communication - Marketing Trends in
Theory and Practice”, Scientific Papers, S. Hittmar (red.), EDIS, University
Publishing House, Zilina 2013, (pg. 97-99).
- Żukowska J., Business ethics as a form of market communication with special
consideration to coach ethics - Marketing Trends in Theory and Practice”,
Scientific Papers, S. Hittmar (red.), EDIS, University Publishing House, Zilina
2013, (pg. 100-102).
- Żukowska
J., Proces adaptacyjny w przedsiębiorstwie z uwzględnieniem aspektu
komunikowania, Zeszyty Naukowe Nr 1154 Organizacja i Zarządzanie Nr 55,
(red) J. Lewandowski, Politechnika Łódźka, Łódź 2013, (pg. 63-72).
- Żukowska J.,
Pindelski M., Szanse i ograniczenia innowacyjnej strategii rozwoju firm
rodzinnych, w: Współczesne Zarządzanie Kwartalnik Środowisk Naukowych i
Liderów Biznesu 4/2012 ISSN 1643-5494 (wydane czerwiec 2013), Wydawca – Wydział
Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ, (pg. 129-141).
- Żukowska J., Loyalty programs as market game element, Slovak Scientific
Journal – management: science and education, Volue 1(2012) No. 1, ISSN
1338-9777, ss. 60-63.
- Żukowska J.:
Naukowe ujęcie coachingu, w: Człowiek w organizacji. Teoria I praktyka, red.
Wachowiak P., SGH, Warszawa 2012 s. 271-281 (488).
- Żukowska J.: Coaching as a tool of managerial support, w: Management
Sciences 5, Red. Skalik J., Bełz G., UE Wrocław 2010
(wydano w 2012) s. 237-246 (246).
- Żukowska J.:
Kształtowanie potencjału rozwojowego pracowników przedsiębiorstw, w: Współczesne
przeobrażenia procesów zarządczych przedsiębiorstwa, red. J.Skalik, A.Barabasz,
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011 (wydano w
2012), str. 255-264 (265).
- Żukowska J., The Essence Of Social Media Marketing Project For Modern
Organizations, w: Recenzovany sbornik prispevku interdisciplinarni mezinarodni
vedecke konference doktorandu a odbornych asistentu.
- Żukowska J., The impact of employee training on the competitivness of
polish enterprises, in: Poland Competitivnes report 2012 – Focus on education, red. M. Weresa, Oficyna Wydawnicza SGH,
Warszawa 2012, s. 298–320 (s. 376).
- L. Danik, J.
Żukowska, Czynniki wpływające na sukces kooperacji w innowacjach w polskich
przedsiębiorstwach (w przekroju branżowym), w: Problemy regionalizmu i
globalizacji, red. J. Rymarczyk, M. Dormiter, W. Michalczyk, Uniwersytet
Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław 2011 (wyszlo w 2012) s. 123-137 (761).
- Danik L.,
Żukowska J., Jakość współpracy w innowacjach, w: Zarządzanie strategiczne w
praktyce, Kaleta A., Moszkowicz K. (red.). UE Wrocław, Wrocław 2012,
69-80 (s. 617).
- Żukowska J.,
Wpływ niedogodności wynikających z kooperacji podmiotów B2B na rozwój innowacji,
w: Trendy I koncepcje w marketingui sprzedaży Business to budiness, Wąskowski
Zygmunt, ZIeliński Marek (red.) , UE, Poznań 2012, s. 209-221 (294).
- Żukowska J.,
Odmiany ambient marketing jako współczesna forma marketingu, w: Zarządzanie
Informatyka Dylematy i Kierunki rozwoju, red. Bajdak A., Nowak M.,
Samborski A., Zawadzki H. ,Centrum Badań i Ekspertyz UE Katowice, Katowice 2010
s. 519-536 (731 stron).
- Danik L.,
Żukowska J., Rola zaufania we współpracy w innowacjach, w: Współpraca w
łańcuchach dostaw a konkurencyjność przedsiębiorstw i kooperujących sieci,
Zeszyty Naukowe KGŚ nr 32, pod red. Brdulak H., Duliniec E., Gołębiowski T.,
SGH, Warszawa 2011, s. 50 - 71 (556 stron).
- Żukowska J., Product category management issuses, w: Management consulting
– The Central and Eastern European Perspective, red. Ćwiklicki M., Jałoński M., UE Kraków, Kraków 2011,
s.145-159 (293 strona).
- Żukowska J.,
Coaching jako instrument wspierający pracę menedżera, Studia i prace KZIF –
Zeszyty Naukowe 108, Bartkowiak R., Ostaszewski J., SGH, Warszawa, 2011 s.
169-179 (183 strony).
- Żukowska J., Classic Approach to Business Coaching, red. Hittmar
S., Theory of Management, The Selected Problems for the Development Support of
Management Knowledge Base, vol. 3, University of Zilina, 2011, pp. 298-302.
- Żukowska J., Pindelski M., Factors determining the competitiveness of
entities on global market, w: Fundamentals of Management in Modern Small and
Medium-Sized Enterprises, red. Lachiewicz
S., Bielawska – Zakrzewska A., Politechnika Łódzka, Łódź 2011 s.91-109
(367stron).
- Żukowska J.,
Tworzenie środowisk innowacyjnych w działach marketingu, w: Marketing w
realiach współczesnego rynku - Strategie i działania marketingowe, red. Sz. Figiel, PWE, Warszawa 2010 ss.490-495 (6 str).
- Żukowska J.,
Pindelski M., Coaching as a Tool Supporting Teamwork in Organizations,
Including Virtual Ones, (ang) w: Rola informatyki w naukach ekonomicznych i
społecznych. Innowacje i implikacje interdyscyplinarne, tom I, red.
Zbigniew E. Zieliński, wyd. Wyższej Szkoły Handlowej, Kielce 2010r., str.
269-275 (6 str).
- Żukowska J.,
Sroczyński Z., Narzędzia informatyczne czynnikiem rozwoju systemów
lojalnościowych, w: Rola informatyki w naukach ekonomicznych i społecznych.
Innowacje i implikacje interdyscyplinarne, tom II, pod red. Zbigniew E.
Zieliński, wyd. Wyższej Szkoły Handlowej, Kielce 2010r., ss. 102-111
(9 str).
- Żukowska J.,
Pindelski M., Rola innowacji w zarządzaniu organizacjami - studium przypadku,
w: Nowoczesność przemysłu i usług - Współczesne wyzwania i uwarunkowania
rozwoju przemysłu i usług, red J. Pyki, TNOIK Katowice 2010 ss. 264-276.
- Żukowska J., Pindelski M., Modern Marketing, in Marketing Development in
Theory and Practice, red. Jozef Stris,
Zilinska Universita, Zilina, 2010, pp. 75-79.
- Żukowska J.,
Procesy społeczne w organizacji wirtualnej w oparciu o przypadek firmy „Alfa”, w: Zmiana warunkiem sukcesu. Rozwój i zmiany w małych i średnich
przedsiębiorstwach, red. J. Skalik, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu,
Wrocław 2009.
Badania
statutowe
- Członek
zespołu badawczego - Relacje z partnerami zewnętrznymi i wewnętrznymi, a
międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw – 2015 – Kierownik Prof. dr hab. T. Gołębiowski.
- Członek
zespołu badawczego - Międzynarodowa konkurencyjność polskich
przedsiębiorstw: Innowacyjność i konkurencyjność przedsiębiorstw a relacje z
partnerami biznesowymi i innymi interesariuszami – 2014 – Kierownik Prof. dr hab. T. Gołębiowski.
- Żukowska J., Wpływ szkoleń i innych form podnoszących
kwalifikacje pracowników na przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa Badania
porównawcze (w ramach Badań Młodych
Naukowców) – 2014.
- Żukowska J., Wpływ szkoleń i innych form
podnoszących kwalifikacje pracowników na przedsiębiorstwo z uwzględnieniem
wybranych mierników efektywności stanowisk pracy (w ramach Badań Młodych
Naukowców) – 2013.
- Członek
zespołu badawczego - Międzynarodowa konkurencyjność polskich
przedsiębiorstw. Konkurencyjność przedsiębiorstw a relacje z interesariuszami –
2013 – Kierownik Prof. dr hab. T. Gołębiowski.
- Członek
zespołu badawczego – Polska:
Raport o konkurencyjności 2012 Konkurencyjność polskiej edukacji Kierownik – 2012 – Prof. dr hab. M. Weresa.
- Członek
zespołu badawczego - Międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw – 2011 – Kierownik
Prof. dr hab. T. Gołębiowski.
- Żukowska J.,
Wpływ szkoleń i innych form podnoszących kwalifikacje pracowników na
przedsiębiorstwo (w ramach Badań Młodych Naukowców) – 2011.
- Członek
zespołu badawczego - Międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw -
analiza potencjału innowacyjnego i strategii innowacji polskich przedsiębiorstw
– 2010 – Kierownik
Prof. dr hab. T. Gołębiowski.
|
|
|
|
|
|
|