|
dr Beata Żelazko
kontakt: beata.zelazko (w domenie sgh.waw.pl)
Prowadzone zajęcia:
- 231420-0964 Strategie konkurencji i rozwoju polskich przedsiębiorstw na rynku Unii Europejskiej
120369-0964 Nauka o przedsiębiorstwie (e-learning) 120360-0964 Nauka o przedsiębiorstwie 222300-0964 Marketing terytorialny 222300-0542 Marketing terytorialny 130400-0964 Marketing usług 234620-0964 Współczesny rynek turystyczny 238730-1017 Zarządzanie sobą
Zainteresowania naukowo-badawcze:
- Zasoby
niematerialne przedsiębiorstwa rodzinnego
- Zarządzanie zmianą w małym i średnim przedsiębiorstwie
- Innowacyjność i konkurencyjność przedsiębiorstw
- Przedsiębiorczość technologiczna i marketing technologii
- Rynek usług w Polsce (ze szczególnym uwzględnieniem usług turystycznych
oraz prozdrowotnych - SPA i Wellness)
-
Marketing terytorialny
-
Lokalizacja przedsiębiorstwa
Ważniejsze publikacje:
- B. Żelazko, Kształtowanie konkurencyjności firm
rodzinnych na przykładzie sektora kosmetyków, "Przedsiębiorczość i
Zarządzanie" 2015, Tom XVI, Z. 7, s. 31-47.
- J. Klimek, B. Żelazko, Innowacyjność przedsiębiorstw
rodzinnych w regionie śląskim, w: Innowacyjność
firm rodzinnych - uwarunkowania i przejawy, red. J. Klimek, B. Żelazko, Oficyna Wydawnicza SGH,
Warszawa 2015.
- B. Żelazko, Marketing terytorialny jako
uwarunkowanie procesu zarządzania lokalizacją przedsiębiorstwa, w: Współczesne
trendy w zarządzaniu i marketingu organizacji, red. E. Wolanin-Jarosz,
T. Kożak-Siara, PWSTE w Jarosławiu, Jarosław 2014.
- B. Żelazko, Wykorzystanie
środków unijnych w realizacji koncepcji marketingu regionalnego i marketingu
regionu w sferze turystyki, Tom 2, 2013, nr 2 (22).
- B. Żelazko, M. Senderowska, Rola przedsiębiorczości gmin w pozyskiwaniu kapitału chińskiego, Kwartalnik
Nauk o Przedsiębiorstwie, 2013, nr 2.
S. Łobejko (red.), J. Brdulak, K. Chinowska, P. Grzybowski, M. Gurbała,
A. Komor, M. Postawka, M. Żebrowski, B. Żelazko, A. Żołnierski, Praktyka wdrażania innowacji w firmach sukcesu Mazowsza, MSODI, Warszawa 2013.
B. Żelazko, Przestrzenne
aspekty tworzenia i funkcjonowania przedsiębiorstw sieciowych w Polsce, w:
Przedsiębiorstwo sieciowe i inne formy
współpracy sieciowej, red. S. Łobejko, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa
2012.
B. Żelazko, Marketingowe
strategie kształtowania sektora wysokich technologii w regionie - aspekt
teoretyczny i praktyczny, Studia Ekonomiczne i Regionalne 2012, nr 2.
B. Żelazko, Zasoby
pracy a rozwój przedsiębiorczości w sektorach wysokich technologii, w: Determinanty rozwoju przedsiębiorczości w
Polsce, red. I. Lichniak, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011.
B. Żelazko, Sektor
usług wobec rynku pracy, w: Serwicyzacja
polskiej gospodarki, red. I. Lichniak, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa
2010.
Udział w badaniach:
2015
Badanie
konkurencyjności przedsiębiorstw rodzinnych, projekt realizowany w
Zakładzie Przedsiębiorstwa Rodzinnego pod kierunkiem dr hab. prof. nadzw. SGH
Jana Klimka.
J. Klimek, B. Żelazko, Innowacyjność przedsiębiorstw
rodzinnych, badanie własne realizowane w Zakładzie Przedsiębiorstwa Rodzinnego
2013
B. Żelazko, Biogospodarka
jako inteligentna specjalizacja regionów, w ramach badania statutowego KNoP
„Przedsiębiorstwo w rozwoju regionów gospodarczych – aspekty ekonomiczne i
społeczne. Polska na tle Europy i świata” (kierownik dr hab. prof. nadzw. SGH
Hanna Godlewska-Majkowska)
2012
B. Żelazko, M. Senderowska, Rola przedsiębiorczości w migracji kapitału inwestycyjnego, w ramach
badania statutowego KNoP „Przedsiębiorczość z perspektywy nowej geografii
ekonomicznej” (kierownik dr hab.
prof. nadzw. SGH Hanna Godlewska-Majkowska)2011W ramach projektu „Przedsiębiorczość indywidualna i
korporacyjna w kreowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw" (pod kierunkiem dr hab. prof. nadzw. SGH Ireny Lichniak) realizowanego w roku 2011Opracowania własne:- TopGan Sp. z o.o. -
optoelektronika bez sukcesu rynkowego;
- Genovum Sp. z o.o. -
przerwany proces wdrażania innowacji produktowej wskutek braku finansowania;
- Warta Glass Jedlice
S.A. - innowacyjność i przedsiębiorczość w branży tradycyjnej;
- Restauro Sp.z o.o. -
interdyscyplinarny charakter działalności dzięki współpracy z podmiotami
zewnętrznymi;
- Ster Sp. z o.o. -
otwarty katalog produktów firmy dla innowacyjnych przedsiębiorstw w branży
motoryzacyjnej;
- STEELWERK Polska Jan
Zięta. Realizowanie zamówień dla indywidualnego klienta przy współpracy
projektanta-syna i producenta-ojca;
Członkostwo w organizacjach:- Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu
|
|
|
|
|
|
|