
dr Stanisław Konarski
kontakt: skonar (w domenie sgh.waw.pl)
Stanisław Konarski – doktor nauk ekonomicznych, w dziedzinie organizacji i zarządzania, polityka edukacyjna, organizacje edukacyjne. Starszy wykładowca w Zakładzie Otoczenia Biznesu w Instytucie Przedsiębiorstwa, w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwent Wydziału Psychologii i Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego, kierunek pedagogika ogólna.
Kierownik Podyplomowych Studiów: Kompetencje Psychologiczne i Negocjacyjne w Firmie http://oferta.sgh.waw.pl/pl/studiapodyplomowe/kompetencje-psychologiczne-i-negocjacyjne oraz Zarządzanie Relacjami Klient-Bank w Zmiennym Świecie Finansów http://oferta.sgh.waw.pl/pl/studiapodyplomowe/zarzadzanie-relacjami-klient-bank
Główne sfery zainteresowań badawczych i menedżersko-praktycznych to: strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi; systemy wyzwalające motywację oraz potencjał kreatywności oraz innowacyjności pracowników organizacji, strategie rozwoju osobistego. Powyższe zainteresowania naukowe są wykorzystywane także we współpracy z biznesem; pełnione funkcje: dyrektor departamentu kadr centrali banku oraz centrali PTE EPOKA, doradca prezesa, ostatnio redaktor naczelny Oficyny Wydawniczej SGH.
Prowadzone zajęcia:
Studia licencjackie i magisterskie
236930-0253 Pedagogika
230920-0253 Polityka edukacyjna
220500-0174 Przedsiębiorczość
220509-0174 Przedsiębiorczość (e-learning)
233800-0253 Socjologiczne i
psychologiczne aspekty zarządzania
236389-0174 Społeczeństwo i gospodarka Polski w UE -aspekt przestrzenny (e-learning)
121360-0253 Trening przedsiębiorczości
120670-0253 Zachowania organizacyjne
Studia doktoranckie
• Pedagogika
• Metody i techniki nauczania
Studia podyplomowe
• Trening kreatywności
• Metodyka, warsztat i etapy pisania prac dyplomowych
Oferta seminariów:
(sygnatury dla pierwszego semestru seminarium)
191061 LIC ST LIC S-N LIC POP
291061 MGR ST MGR S-N MGR POP
Problematyka proponowanych prac dyplomowych
- Zarządzanie potencjałem kadrowym organizacji (firmy).
- Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi; systemy wyzwalające motywację oraz potencjał kreatywności oraz innowacyjności pracowników organizacji.
- Budowanie przewag konkurencyjnych organizacji (firmy) opartych na kulturze kreatywności oraz innowacji.
- Projektowanie nowatorskich, innowacyjnych systemów szkoleń oraz edukacji i zarządzania uczelniami.
Zainteresowania naukowo-badawcze i zawodowe:
Socjologiczne i psychologiczne aspekty zarządzania Nowatorskie, innowacyjne projekty systemów szkoleń, edukacji akademickiej oraz zarządzania uczelniami; szczególnie w kontekście: trendów i makrotrendów cywilizacji, koncepcji człowieka (antropologia filozoficzna), możliwości multimediów i cyberprzestrzeni Nowoczesne misje, strategie i systemy edukacji akademickiej dynamizujące: rozwój gospodarki opartej na wiedzy (GOW), systemów innowacyjnych, organizacji uczących się, holistyczny, harmonijny rozwój indywidualny, kreowanie gospodarki opartej na mądrości (GOM)Definiowanie, diagnozowanie, kształtowanie kompetencji społeczno-psychologicznych, transferowalnych kadr organizacji (przedsiębiorstw) Teoria wychowania społeczno-moralnego. Systemy wartości a rozwój indywidualny oraz podmiotów społeczno-gospodarczych w skali mezo i makro.
Wybrane tematy prac badawczych
1. Główne tendencje współczesnej epoki jako wyzwanie dla systemów edukacyjnych (badania statutowe KNoP).
2. Niezbędne kierunki doskonalenia uczelnianych systemów edukacji ekonomiczno-menedżerskiej. W ramach badań Centrum Pedagogicznego SGH nt.: Główne kierunki optymalizacji uczelnianych systemów edukacji ekonomiczno-menedżerskiej.
3. Model podręcznika i skryptu dla dyscyplin społeczno-ekonomicznych. Badania własne, Centrum Pedagogiczne SGH.
4. Kluczowe wartości społeczno-zawodowe współczesnej podkultury studenckiej w SGH. Analiza psycholingwistyczna. W ramach badań własnych Centrum Pedagogicznego SGH pt.: Problemy wdrażania reformy systemu kształcenia w SGH.
5. Zakres znaczeniowy pojęcia „dobry ekonomista”, w opinii pracowników naukowo-dydaktycznych SGH.
Wybrane publikacje
1. Wybrane zagadnienia metodyki studiowania. Część pierwsza – teksty merytoryczne. Część druga – Propozycje scenariuszy zajęć, red. I. Giza, S. Konarski, także współautor, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 1986.
2. Niezbędne kierunki doskonalenia systemu edukacji, w: Menedżer XXI wieku, red. E. Bojar, TNOiK, Lublin 2004.
3. Kompetencje społeczno-psychologiczne ekonomistów i menedżerów, red. i współautor S. Konarski, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2006, w 2008 wyd. 2.
4. Kompetencje transferowalne. Diagnoza-kształtowanie-zarządzanie, red. S. Konarski, D. Turek, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2010. Wydanie także w wersji anglojęzycznej: Transferable competencies. Diagnosis-formation-management, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011.
5. Zarządzanie zasobami ludzkimi a zdolności adaptacyjne przedsiębiorstw. Trudne obszary, część II, red. B. Jamka, S. Konarski (także współautor), Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2009.
Nagrody:
1. Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego: zespołowa II stopnia − za osiągnięcia w dziedzinie dydaktyczno-wychowawczej
2. Rektora Szkoły Głównej Handlowej: zespołowa II stopnia − za osiągnięcia w dziedzinie dydaktyczno-wychowawczej
3. Rektora Szkoły Głównej Handlowej: indywidualna stopnia III - za osiągnięcia w dziedzinie naukowej.
4. Rektora Szkoły Głównej Handlowej: dwukrotnie indywidulna I stopnia za osiągnięcia w dziedzinie organizacyjnej
Więcej: