W
2019 roku, z inicjatywy prof. dr hab. Jana Klimka, w Zakładzie
Przedsiębiorstwa Rodzinnego (ZPR) został zainaugurowany trzyletni
projekt badawczy nt. „Przedsiębiorstwa rodzinne i ich rola w kreowaniu zrównoważonego”. Jest on częścią badania statutowego KNoP SGH kierowanego przez prof. dr hab. Romana Sobieckiego nt. „Przedsiębiorstwo wobec wymogów zrównoważonego rozwoju”.
W
pierwszej fazie tego przedsięwzięcia zespół pracowników oraz
współpracowników Zakładu skoncentrował uwagę na określeniu specyfiki
sektora przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce oraz Turcji. W drugiej
fazie, zespół ukierunkował działania na ustalenie potencjalnego wkładu
przedsiębiorstw rodzinnych w realizację koncepcji zrównoważonego
rozwoju. W trzeciej fazie, która rozpoczyna się w 2021 r., badacze
zamierzają podjąć próbę określenia rzeczywistego wkładu przedsiębiorstw
rodzinnych w realizację celów ujętych w Agendzie ONZ 2030.
Wiosną
2021 r. ukaże się pierwsza publikacja oparta na wynikach
dotychczasowych analiz. W kwietniu 2021 r. planowane jest seminarium
naukowe, w ramach którego zostaną przedstawione wstępne wyniki uzyskane w
ramach trzeciego etapu realizacji projektu.
Skład Zespołu:
- prof. dr hab. Jan Klimek – kierownik zespołu, ZPR w Instytucie Przedsiębiorstwa SGH,
- prof. dr Harun Uçak - Uniwersytet Alanya Alaaddin Keykubat,
- dr hab. Jacek Lipiec, prof. SGH – ZPR w Instytucie Przedsiębiorstwa SGH,
- dr Beata Chmielewiec – ZPR w Instytucie Przedsiębiorstwa SGH,
- dr Sabina Klimek – Instytut Rynków i Konkurencji SGH,
- dr Ewa Stawicka – Instytut Zarządzania, SGGW w Warszawie,
- dr Beata Żelazko – ZPR w Instytucie Przedsiębiorstwa SGH,
- Egemen Güneş-Tükenmez – doktorantka, Uniwersytet Alanya Alaaddin Keykubat,
- Barbara Rychta – doktorantka, ZPR w Instytucie Przedsiębiorstwa SGH.
***
Pracownicy Zakładu uczestniczyli również w realizacji następujących projektów badawczych:
- Praktyka oceny projektów inwestycyjnych w branży telekomunikacyjnej (materiały poufne - badanie wykonane na zlecenie TP S.A.) - kierownik tematu badawczego prof. dr hab. S. Kasiewicz
- Strategie wzrostu wartości przedsiębiorstwa Wynagrodzenia godziwe. Koncepcja i pomiar. - kierownik tematu badawczego prof. dr hab. I. Lichniak
- Zaawansowanie orientacji marketingowej w polskich przedsiębiorstwach Czynniki konkurencyjności przedsiębiorstw polskich
- Innowacyjność polskich przedsiębiorstw na tle krajów Unii Europejskiej Strategie marketingowe jako generator wartości przedsiębiorstwa
Badania statutowe:
Temat badań: Instytucjonalna infrastruktura upadłości przedsiębiorstw - kierownik prof. dr hab. E. Mączyńska.
Tytuł: Weryfikacja przydatności znanych modeli wczesnego ostrzegania o zagrożeniu upadłością w Polsce - dr W. Rogowski, K. Borkowski.