W Instytucie prowadzone są badania oraz zajęcia dydaktyczne w obrębie poniższych nurtów:
I. Tworzenie wartości przedsiębiorstwa w warunkach współczesnej globalizacji:
II. Efektywne zarządzanie wartością przedsiębiorstwa:
III. Zarządzanie wartością klienta:
Prowadzone badania mają odzwierciedlenie w wielu publikacjach pracowników Instytutu oraz w szerokiej ofercie dydaktycznej - min. w tzw. „ścieżce studiowania” zarządzanie wartością firmy. Program badawczy Instytutu spełnia równocześnie ważne funkcje dydaktyczne. Jest on zorientowany na dostarczanie solidnych i zintegrowanych podstaw wiedzy teoretycznej i praktycznej, dotyczących najważniejszych aspektów działalności firm o wysokiej wartości w globalnej gospodarce rynkowej. Wokół tej problematyki jest także zorganizowane seminarium doktoranckie, które funkcjonuje od początku istnienia Katedry Zarządzania Wartością.
Na szczególne podkreślenie zasługuje zaangażowanie pracowników Instytutu w rynkową działalność ekspercką oraz prowadzenie zestawu nowatorskich studiów podyplomowych, które cieszą się od wielu lat stałym powodzeniem.
Program rozwoju Instytutu