|
|

PEŁNIONE FUNKCJE
Adiunkt, Zakład
Wartości Klienta, Instytut Zarządzania Wartością, Kolegium Nauk o
Przedsiębiorstwie, SGH
WYKSZTAŁCENIE
• Doktor habilitowany, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie, SGH
•
Doktor nauk ekonomicznych, Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu
Warszawskiego
•
Absolwent Interdyscyplinarnych studiów doktoranckich w Szkole Nauk Społecznych
przy IFiS Polskiej Akademii Nauk
•
Magister nauk ekonomicznych, SGH
OFERTA DYDAKTYCZNA
Wykłady
•
Marketing na rynku instytucjonalnym
•
Marketing
•
Strategie marketingowe
•
Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa
•
Warsztaty z zastosowania narzędzi finansowych w
marketingu
Seminarium magisterskie i licencjackie
• Strategie marketingowe
• Wpływ marketingu na wartość przedsiębiorstwa
• Tożsamość i wizerunek przedsiębiorstwa
• Marka przedsiębiorstwa
• Komunikacja korporacyjna
• Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa
• Społeczna odpowiedzialność biznesu
ZAINTERESOWANIA BADAWCZE
• reputacja przedsiębiorstwa i jej wpływ na wartość
• tożsamość i wizerunek przedsiębiorstwa
• marka przedsiębiorstwa
• komunikacja korporacyjna
• społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
• zarządzanie relacjami z interesariuszami przedsiębiorstwa
OSTATNIE NAJWAŻNIEJSZE PUBLIKACJE
- Tomasz J. Dąbrowski, Współczesny bank – między instytucją zaufania
publicznego a przedsiębiorstwem, „Bezpieczny Bank” 2017, nr 1(66), s.
129-148
- Tomasz J. Dąbrowski, Agata Adamska, Do Investors
Appreciate Information about Corporate Social Responsibility? Evidence
from the Polish Equity Market “Inzinerine Ekonomika-Engineering
Economics” 2016, vol. 27, no. 4, 364–372.
http://dx.doi.org/10.5755/j01.ee.27.4.13377
- Tomasz J.
Dąbrowski, Agata Adamska, Anna Grygiel-Tomaszewska, The Position of
Ethical Investment Funds in Post-Communist and Well-Developed European
Countries “Revue d'études comparatives Est-Ouest” 2016, Vol. 47, no. 3,
pp 7-43. http://dx.doi.org/10.4074/S0338059916003016
http://www.necplus.eu/action/displayJournal?jid=REC
- Tomasz J.
Dąbrowski, Zarządzanie strategiczne i społeczna odpowiedzialność biznesu
– od separacji do konwergencji, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie”
2016, nr 2, s. 47-59
- Tomasz J. Dąbrowski, Rozwój organizacji
pozarządowych jako czynnik ryzyka reputacyjnego „Handel Wewnętrzny” nr
2/2016, s. 78-89
- Tomasz J. Dąbrowski, Katarzyna Majchrzak,
Tożsamość i wizerunek wymiaru sprawiedliwości – perspektywa
komunikacyjna, „Handel Wewnętrzny” nr 2 z 2016, s. 302-316
- Tomasz J. Dąbrowski, Agata Adamska, Anna Grygiel-Tomaszewska, Resource
based view or stakeholder theory: What explains better the relationship
between corporate social responsibility and corporate financial
performance? “Eurasian Journal of Business and Management” 2016, vol. 4,
no. 2, pp. 1-16, DOI: 10.15604/ejbm.2016.04.02.001
- Tomasz J. Dąbrowski, Katarzyna Majchrzak, Społeczna odpowiedzialność banków w kontekście walutowych kredytów hipotecznych, CeDeWu, Warszawa 2016
- Tomasz J. Dąbrowski Kształtowanie reputacji banku komercyjnego. Podejście symboliczne i substancjalne, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016
- Tomasz J. Dąbrowski, Agata Adamska, Znaczenie reputacji spółek w różnych systemach ładu korporacyjnego „Studia Prawno-Ekonomiczne” 97/2015, s. 188-197
- Tomasz J. Dąbrowski, Agata Adamska, Anna Grygiel-Tomaszewska, Społecznie odpowiedzialne inwestowanie w Polsce na tle sytuacji w wybranych krajach Unii Europejskiej, „Nauki o Finansach” 2/2015, s. 73-95
- Tomasz J. Dąbrowski, Agata Adamska, Anna Grygiel-Tomaszewska, Instytucjonalne i rynkowe uwarunkowania rozwoju inwestycji etycznych – doświadczenia europejskie i ich implikacje dla Polski, „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska Lublin – Polonia”, Sectio H Oeconomia, 2015, Vol. 49, No. 4, s. 13-20, DOI:10.17951/h.2015.49.4.13
- Tomasz J. Dąbrowski, Marketing – między koncentracją na kliencie a orientacją na interesariuszy, „Handel Wewnętrzny” 5/2015, s. 133-146
- Tomasz J. Dąbrowski, Katarzyna Majchrzak, Strategiczna filantropia jako instrument polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw przemysłu chemicznego„Przemysł Chemiczny” 7/2015, s. 1044-1049, DOI: 10.15199/62.2015.7.1
- Tomasz J. Dąbrowski, Katarzyna Majchrzak, Kodeksy etyczne jako element kształtowania kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwach przemysłu chemicznego, „Przemysł Chemiczny” 5/2015, s. 643-650, DOI:10.15199/62.2015.5.2
- Tomasz J. Dąbrowski, Agata Adamska,, Reputation and regulations as market and non-market mechanisms to reduce bifurcated risk, „Ekonomia i Prawo. Economics and Law”, Vol. 14, No. 2/2015, pp. 155–168. DOI: http://dx.doi.org/10.12775/EiP.2015.009.
- Tomasz J. Dąbrowski, Dawid Pacha, Kształtowanie reputacji jako wartości dla klienta. Rola mediów społecznościowych, [w:] Barbara Dobiegała-Korona (red.) Budowa wartości klienta. Teoria i praktyka, Difin 2015, s. 252-266
- Tomasz J. Dąbrowski, Strukturalne uwarunkowania wzrostu znaczenia reputacji przedsiębiorstw, Marketing i Rynek nr 11/2014, s. 2-7
- Tomasz J. Dąbrowski, Katarzyna Majchrzak, Zarządzanie relacjami z interesariuszami w przedsiębiorstwach przemysłu chemicznego „Przemysł Chemiczny” 04/2014, DOI: dx.medra.org/10.12916/przemchem.2014.406
- Tomasz J. Dąbrowski, Katarzyna Majchrzak Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw przemysłu chemicznego, „Przemysł Chemiczny”03/2014, DOI: dx.medra.org/10.12916/przemchem.2014.
- Tomasz J. Dąbrowski Dylematy wyceny wartości relacji z interesariuszami, „Studia Prawno-Ekonomiczne” 2013, nr 89, s. 194-205
- Tomasz J. Dąbrowski Cause related marketing i strategiczna filantropia jako instrumenty marketingu społecznego, „Handel Wewnętrzny” 2013, nr 6
- Tomasz J. Dąbrowski Rola mediów w kształtowaniu wizerunku, „Marketing i Rynek” 2013, nr 9
- Zarządzanie wartością klienta na
rynku instytucjonalnym. Koncepcja i bariery jej stosowania w przedsiębiorstwach
sektora MSP„Marketing i Rynek”
2013, nr 1
- Rola marki w tworzeniu trwałej
przewagi konkurencyjnej,
„Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa” 2012, nr 2
-
Zagrożenie reputacji firm
chemicznych, „Przemysł Chemiczny”
2012, nr 11
-
Kryzys a teoria gier, czyli na czym
polega błąd, „Kwartalnik Nauk o
Przedsiębiorstwie” 2012, nr 1
- Strony internetowe jako element
komunikowania tożsamości. Przypadek banków. „Marketing i Rynek”, 2/2012
- Use of cause-related marketing as an example of innovation in
communicating corporate social responsibility [in:] Innovations
in customer value creation, eds. Barbara Dobiegała-Korona, Piotr Masiukiewicz, Oficyna
Wydawnicza SGH, Warsaw 2011
- Problemy pomiaru reputacji jako
wartości dla klienta,
„Handel Wewnętrzny”, listopad-grudzień 2011
- Marka przedsiębiorstwa jako nowy
paradygmat brandingu, „Marketing i Rynek”, 9/2011
- Wykorzystanie cause-related
marketingu w kreowaniu i komunikowaniu polityki społecznej odpowiedzialności
biznesu, „Marketing i Rynek”, 3/2011
- Polityka CSR jako element
umacniania reputacji. Przykład banków, „Marketing i Rynek”, 2/2011
- Zarządzanie relacjami z
interesariuszami jako element kształtowania reputacji i zaufania do banku,
„Bezpieczny Bank” 2010, Nr 3(42)
- Reputacja przedsiębiorstwa. Tworzenie
kapitału zaufania,
Wolters Kluwer, Kraków 2010 • Komunikacja kryzysowa jako narzędzie
kształtowania reputacji, „Marketing i Rynek”, 8/2010
- Zarządzanie ryzykiem reputacji w
banku, (współautorka: Agata Adamska), „Finanse. Czasopismo Komitetu Nauk o
Finansach PAN” 1(2)/2010,
-
Reputacja a zmiany w otoczeniu
przedsiębiorstw [w:] Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i
strategie, red. Barbara Dobiegała-Korona, Tymoteusz Doligalski, Poltext,
Warszawa 2010
-
Reputacja jako źródło przewagi
konkurencyjnej [w:] Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i
strategie, red. Barbara Dobiegała-Korona, Tymoteusz Doligalski, Poltext,
Warszawa 2010
-
Tożsamość przedsiębiorstwa jako
czynnik kształtujący jego reputację, „Przegląd Organizacji” 1/2010
-
Wpływ reputacji na wartość
przedsiębiorstwa i migrację kapitału [w:] Migracja klientów a
wartość przedsiębiorstwa, red. Barbara Dobiegała-Korona, PWN, Warszawa 2009
-
Zarządzanie reputacją
przedsiębiorstwa, „Przegląd Organizacji” 9/2009
-
Mierzenie efektywności
marketingu, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie” 2/2009
-
Odpowiedzialność społeczna
przedsiębiorstwa a informacje dla inwestorów, [w:] Rynek kapitałowy
w Polsce i na świecie – jak mądrze inwestować, red. Sebastian Buczek i
Andrzej Fierla, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2008
-
Marketing i finanse w
przedsiębiorstwie. Od konfliktu do synergii, C.H.Beck, Warszawa 2007,
(współautorka: Agata Adamska)
HOBBY
• podróże
KONTAKT
• e-mail:
tomasz.dabrowski#sgh.waw.pl (zamiast # wstaw @)
• telefon:
(22) 5649305 (Zakład Marketingu Wartości)
|
|
|
|
|
|
|
|
|