Katedra Logistyki należy do wiodących w Polsce i Europie jednostek naukowych zajmujących się problemami logistyki, zakupów i zarządzania łańcuchem dostaw. W pierwszym okresie istnienia (lata 90. XX w.) dominowały zainteresowania logistyczne, co były w pierwszej kolejności podyktowane potrzebami polskiego rynku i rodzącej się w naszym kraju logistycznej kadry menedżerskiej. W okresie tym badania Katedry oraz będące ich efektem publikacje i oferta dydaktyczna były skoncentrowane na problemach zarządzania logistyką, logistyce dystrybucji, logistyce zaopatrzenia, logistyce międzynarodowej, logistyce w sektorze usług, outsourcingu i logistyce kontraktowej oraz technologiach (szczególnie IT) wspierających zarządzanie logistyką.
Katedra Logistyki przywiązywała przy tym od samego początku olbrzymią wagę do powiązań pomiędzy logistyką a zarządzaniem strategicznym, marketingiem, finansami, rachunkowością, zarządzaniem operacjami, jak również przedstawianiem strategii logistycznych na tle nowoczesnych koncepcji zarządzania, takich jak np. Total Quality Management, Lean Management, Time-based Management czy Sustainable Development. Pogłębiona współpraca z czołowymi uczelniami i organizacjami zagranicznymi (przede wszystkim członkami Community of European Management Schools oraz European Logistics Association), jak również filiami koncernów globalnych w Polsce i firm konsultingowych (m.in. AT Kearney i KPMG) sprawiły, iż od połowy lat 90. Katedra przyjęła orientację badawczą, publikacyjną i dydaktyczną na problemy związane z zakupami i zarządzaniem łańcuchem dostaw.
Wchodząc w XXI wiek Katedra Logistyki była pionierem i liderem nauczania, szczególnie na szczeblu studiów podyplomowych i MBA, w zakresie nowoczesnego zarządzania łańcuchem dostaw, a esencją naszych zainteresowań tą tematyką stały się problemy wpływu zarządzania łańcuchem dostaw na budowanie przewagi konkurencyjnej oraz poprawę rentowności i wartości przedsiębiorstw. Reorientacji tej towarzyszył stały wzrost zainteresowania pracowników Katedry kluczowymi procesami zarządzania łańcuchem dostaw, a pośrednio nasze coraz mocniejsze angażowanie się w takie dyscypliny zarządzania, jak np. zakupy, operacje, projektowanie produktów, marketing czy systemy informatyczne.