Cel studiów:
Celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do sprostania wyzwaniom istotnym w gospodarce 4.0. Chcemy kształcić liderów innowacji, którzy umieją odkrywać, walidować i z sukcesem wdrażać przedsięwzięcia innowacyjne. Studia pomagają również osobom, które chciałyby zredefiniować swoją ścieżkę kariery i podjąć się nowych wyzwań biznesowych.
World Economic Forum (2020) wymienia kompetencje kreatywności i innowacji jako te najbardziej istotne na przyszłym rynku pracy.
Nowa post-pandemiczna rzeczywistość, dostępność nowych technologii oraz działanie w świecie hiper-konkurencji powodują, że innowacyjność staje się jednym z priorytetów na agendzie zarządów i warunków przetrwania w biznesie.
Adresaci studiów:
Studia adresowane są do:
• Menedżerów w korporacjach, którzy poszukują nowych opcji rozwoju firm lub doskonalenia zawodowego
• Przedsiębiorców rozwijających własne startupy i pomysły biznesowe
• Kierowników projektów rozwoju nowych produktów i usług, B&R, czy wdrażających innowacje usprawnieniowe
• Liderów transformacji zwinnych i cyfrowych
• Pracowników służb administracji publicznej, którzy wspierają dotacje na innowacje
• Prawników zajmujących się zagadnieniami ochrony własności intelektualnej
• Ludzi nauki, którzy planują komercjalizację własnych pomysłów
• Wszystkich, którzy chcieliby doskonalić kompetencje istotne w gospodarce 4.0 lub odnowić swoją ścieżkę kariery.
Atuty programu:
• Możliwość pracy nad własnym wyzwaniem innowacyjnym – pomysłem, firmą, startupem, czy projektem korporacyjnym
• Możliwość zniżki 10% na certyfikację Product Development Management Association (PDMA) – partnera merytorycznego naszego programu
• Możliwość diagnozy własnych mocnych stron i budowania na nich w rozwoju potencjału zawodowego - Test Gallupa w cenie studiów
• Uczenie się od wiodących ekspertów – praktyków na rynku w dziedzinie rozwoju nowych produktów, zarządzania projektami oraz wdrażania innowacji
• Warsztaty i studia przypadków
• Networking
Program studiów:
1. Rozpoczecie. Warunki zarządzania przedsiębiorstwem w otoczeniu gospodarki 4.0.
• Przedstawienie programu i poznanie sie uczestników,
• Trendy i technologie napędzające innowacje, czynniki sukcesu w przedsięwzięciach innowacyjnych,
• Typy i specyficzne uwarunkowania projektu innowacyjnego - warsztat.
2. Generowanie pomysłów i sposoby kreowania innowacyjnych rozwiązań – warsztat.
• Techniki ideacji i narzędzia pracy kreatywnej bazującej na Design,
• Technika zadań do wykonania (jobs to be done)
• Metody zorientowane na klienta (Lead user/ Customer Development),
• Problemy rozproszonego miejsca powstawania innowacji
3. Przebieg przedsięwzięcia innowacyjnego i wyzwania wdrażania innowacji.
• Zarządzanie innowacją jako projekt
• Metody klasyczne i zwinne we wdrażaniu innowacji (agile)
• Lean startup I walidowanie projektu metodą eksperymentów rynkowych
• Model faza-bramka Coopera
• Testowanie i prototypowanie
• Założenia i zastosowanie TRIZ
4. Ocena opłacalności i wybór przedsięwzięć do realizacji.
• Ocena opłacalności wykonalności projektów o charakterze innowacji
• Narzędzia wspierające wybór pomysłów do realizacji (wskaźniki oceny, metody punktowe)
• Podstawy analizy finansowej i inne podejścia do wyceny.
5. Wyzwania finansowania projektów innowacyjnych.
• Finansowanie innowacji z ulg i dotacji
• Venture capital i investors’ deck
• Korporacyjne fundusze venture (CVC)
• Nowe formy finansowania: Crowdfunding.
6. Kultura organizacyjna i ludzie we wdrażaniu innowacji.
• Model kompetencji lidera innowacji – DNA innowatora
• Metody i narzędzia pracy w pracy zespołu produktowego
• Coachingowy styl zarządzania
• Mentoring i networking
• Kultura organizacyjna wspierająca innowacje.
7. Strategie innowacji.
• Strategie i modele wdrażania innowacji
• Otwarte innowacje – szanse i zagrożenia
• Programy i sekwencje projektów a innowacje platformowe (zwinne zarządzanie programami),
• Portfele działań innowacyjnych w przedsiębiorstwach (równoważenie portfela i dostosowanie portfela),
• Zarządzanie zmianą w innowacjach.
8. Transfer technologii i komercjalizacja innowacji.
• Podstawy transferu technologii,
• Współpraca nauka biznes,
• Tworzenie spółek odpryskowych (spin off)
• Kooperacje w komercjalizacji,
• Ekosystemy innowacji.
• Model growing pains
9. Marketing i sprzedaż produktu innowacyjnego.
• Strategie budowania rynku dla nowych produktów i usług (Growth hacking),
• „Storyteling” i „pitching” w procesie komercjalizacji
• Sprzedaż produktów i rozwiązań – budowanie struktur i wsparcie narzędziowe
10. Strategie patentowe i ochrona własności intelektualnej.
• Jak zabezpieczyć własność intelektualną?.
• Podstawy prawne ochrony IP
• Proces zgłaszania patentu,
11. Prezentacje projektów końcowych – PERECT PITCH / sesje dzielenia się wiedzą oraz zakończenie studiów.
Organizacja studiów:
Studia trwają 2 semestry i są uruchamiane w semestrze zimowym na przełomie października i listopada.
Zajęcia w ramach studiów odbywają się z częstotliwością raz lub dwa razy w miesiącu, w piątki od 17:00 do 20:00 oraz soboty od 9:00 – 16:00. Niedziele są WOLNE od zajęć.
Nabory:
Rekrutacja kandydatów na studia jest otwarta i odbywa się na zasadzie kolejności zgłoszeń (wniesienie opłaty za studia oraz złożenie w sekretariacie kompletu wymaganych dokumentów jest równoznaczne z przyjęciem).
Na studia przyjętych zostanie około 30 uczestników co gwarantuje kameralną atmosferę i możliwość pracy warsztatowej.
Wymagane dokumenty:
1. odpis dyplomu ukończenia szkoły wyższej (dyplom licencjata, inżyniera, magistra lub magistra inżyniera)
2. wypełniony kwestionariusz osobowy
4. numer konta lub adres, na który dokonany zostanie zwrot wniesionej opłaty, jeśli zajęcia nie zostaną uruchomione
5. potwierdzenie rejestracji w systemie elektronicznym - wiadomość wysłana przez system o zakwalifikowaniu na studia
Dodatkowe informacje i zapisy
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Katedra Zarządzania Projektami
ul. Madalińskiego 31/33
02-544 Warszawa
Dom Studenta "Grosik", sale na parterze
W sprawie rekrutacji prosimy o kontakt z Sekretarzem lub Kierownikiem edycji.