Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie
logo do druku
 
Konferencje i seminaria :

Konferencja 'Przełomy strategiczne w przedsiębiorstwie' 2010

KZiF - Katedra Zarządzania w Gospodarce - Konferencje i seminaria
 

 Konferencja „Przełomy strategiczne w przedsiębiorstwie”, Kazimierz Dolny, 19-21 maja 2010 r.

 

​W dniach 19 – 21 maja 2010 roku w Kazimierzu Dolnym nad Wisłą odbyła się konferencja naukowa pt. "Przełomy strategiczne w przedsiębiorstwie". Konferencja w Kazimierzu była piątą z kolei konferencją ogólnopolską organizowaną przez Katedrę Zarządzania w Gospodarce SGH.

Tym razem wiodąca tematyka konferencji była związana z kryzysem lat 2007-2010 i jego wpływem na zarządzanie przedsiębiorstwem. Uczestnicy Konferencji napisali prawie 100 referatów. Dzięki pomocy Dziekana Kolegium Zarządzania i Finansów SGH prof. zw. dr hab. Janusza Ostaszewskiego zostały one wydane w formie artykułów zamieszczonych w czterech kolejnych numerach (98, 99, 100, 101) naukowego czasopisma wydawanego przez Kolegium "Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów" wydawanego w SGH w Warszawie.

Tematyka konferencji objęła następujące bloki:

  1. Wpływ kryzysu gospodarczego na przedsiębiorstwo:
    1. badanie kryzysu w przedsiębiorstwie, przejawy, dynamika kryzysu, sposoby pomiaru, reakcje;
    2. ryzyko w działalności biznesowej, sposoby jego pomiaru i ograniczania;
    3. strategie kryzysowe przedsiębiorstw;
    4. procesy restrukturyzacji.
  2. Przełomy technologiczne i ich wpływ na zarządzanie przedsiębiorstwem:
    1. rozwój nowej gospodarki;
    2. proces tworzenia innowacji w przedsiębiorstwie;
    3. klastry i parki technologiczne i ich rola w rozwoju technologii;
    4. strategie technologiczne przedsiębiorstw.
  3. Nowe oblicza konkurencji:
    1. hiperkonkurencja i jej wpływ na przedsiębiorstwa;
    2. rola kapitału intelektualnego w rozwoju przedsiębiorstw;
    3. nowe formy marketingu;
    4. wpływ globalizacji na konkurencję;
    5. porozumienia przedsiębiorstw łagodzące skutki hiperkonkurencji;
    6. konsument w nowej gospodarce.
  4. Człowiek w turbulentnym otoczeniu:
    1. kierowanie ludźmi w przedsiębiorstwie globalnym;
    2. wyzwania dla strategii personalnej;
    3. zmiany kulturowe w przedsiębiorstwie.
  5. Nowe modele struktur działalności gospodarczej:
    1. kryzys struktur hierarchicznych – nowe propozycje;
    2. struktury sieciowe jako sposób na podnoszenie elastyczności przedsiębiorstw;
    3. grupy kapitałowe i ich rola w gospodarce globalnej.