Zainteresowania naukowe pracowników Katedry koncentrują się wokół szeroko pojętych problemów konsumentów i konsumpcji w ich teoretycznym i empirycznym obszarze. Szczególną uwagę poświęca się współzależnościom zachodzącym pomiędzy konsumpcją oraz pozycją konsumenta na rynku w kształtującej się gospodarce rynkowej.
Wyniki badań dotyczące tychże współzależności znajdują i znajdą w przyszłości wielostronne zastosowanie tak dla wczesnego podejmowania działań na rzecz ochrony konsumentów, jak i dla działań marketingowych i menedżerskich w ustalaniu strategii działań na rynku w połączeniu ze świadomością skutków tych działań dla nabywców.
Działalność naukowa pracowników Katedry koncentruje się wokół następujących problemów:
Badania poziomu życia i konsumpcji grup społeczno-zawodowych w Polsce,
Zachowania w czasie wolnym
Metodyczne i merytoryczne problemy badania przemian w strukturze konsumpcji,
Konsument jako cel i podstawa działań rynkowych i marketingowych,
Konsument jako podmiot komunikacji rynkowej, segmentacji rynku, promocji, marketing-mix, badań rynkowych,
Konsument 55+
Zachowania ekonomiczne i jakość życia klasy wyższej w Polsce
Sytuacja polskiego konsumenta wobec integracji z Unią Europejską
Zachowania konsumpcyjne w czasach kryzysu
Zachowania konsumentów na rynku dóbr i usług konsumpcyjnych
Edukacja i ochrona konsumenta
Usługi jako sektor gospodarki, rola usług w unowocześnianiu struktury konsumpcji,
Wpływ otoczenia ekonomicznego, społecznego, kulturowego na postępowanie uczestników rynku,
Konsument na rynku usług finansowych,
Konsument a planowanie i zarządzanie biznesem, implikacji dla strategii konkurencji,
Strategie uczestników rynku,
E-uslugi
Gospodarka nieoficjalna – szara strefa
Badania statutowe pracowników Katedry
Badania własne pracowników Katedry
Pozostałe badania pracowników Katedry