Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie
 

 dr hab., prof. nadzw. SGH Paweł Pietrasieński

 

Wykształcenie i stopnie naukowe:

2016 – doktor habilitowany, Szkoła Główna Handlowa

2004 – doktor nauk ekonomicznych, Szkoła Główna Handlowa
1994 - magister, Szkoła Główna Handlowa


Przedmioty nauczane w SGH:

Marketing, Międzynarodowe strategie marketingowe, International Marketing, Global Marketing, Management in International Business

Zainteresowania badawcze: internacjonalizacja działalności przedsiębiorstw, metody wchodzenia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne, sposoby wspierania przez państwa procesów internacjonalizacji małych i średnich firm; wielofazowe programy akceleracyjne, światowe ekosystemy innowacji  

Inne funkcje:

  • Członek Rady Naukowej Kolegium Zarządzania i Finansów SGH
  • Członek Senackiej Komisji ds. Współpracy z Zagranicą i Otoczeniem SGH
  • Członek Zewnętrznej Rady Doradczej do Spraw Programów Międzynarodowych Uniwersytetu Northeastern (NEIU) w Chicago, Illinois
  • Członek Kolegium Redakcyjnego czasopisma naukowego „The Polish Journal of Management Studies”
  • Stały recenzent czasopisma naukowego „Przegląd Organizacji”
  • Doradca Prezydenta Pracodawców RP ds. Amerykańskich
  • Członek Rady Dyrektorów Polsko-Amerykańskiej Izby Gospodarczej w Nevadzie
  • Member of the Board of Directors of the Applied Innovation Foundation, Silicon Valley 

 

Wybrane publikacje:

  • Paweł Pietrasieński (2001). Globalizacja a zagrożenia dla rozwoju gospodarki światowej - część 1 i 2, „Marketing i Rynek", nr 1 i 2
  • Paweł Pietrasieński (2005). Międzynarodowe strategie marketingowe, PWE, Warszawa
  • Paweł Pietrasieński (2011). Rola państw we wspieraniu internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw, Marketing i Rynek, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, nr 2
  • Paweł Pietrasieński (2011). Governmental programs supporting the internationalization of companies – good practices from the United States and CEE countries, Business in Central and Eastern Europe. Cross-Atlantic Perspective, Northeastern Illinois University, Chicago
  • Paweł Pietrasieński (2011). Krótkookresowe działania i strategiczne programy oszczędnościowe w administracjach publicznych - analiza przypadków, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, nr 3 i 4
  • Paweł Pietrasieński (2011). The Evolutionary character of supporting the internationalization processes – recommended system solutions, Polish Journal of Management Studies, nr 4
  • Paweł Pietrasieński (2012). Promoting internationalization of the innovative European SMEs on the US market, Journal of Polish-American Science and Technology, Institute of Aviation Scientific Publications, Warsaw
  • Paweł Pietrasieński (2013). Aktywizowanie internacjonalizacji europejskich małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie wybranych polskich programów wsparcia, Marketing i Rynek, PWE, nr 8
  • Paweł Pietrasieński (2013). Silicon Valley Acceleration Center - A case study of the first Polish governmental bridge organization, Przegląd Organizacji, nr 8
  • Paweł Pietrasieński (2013). The EU Member States’ Support for European SMEs’ Internationalization on the US Market (based on the research undertaken among EU Trade Counselors in Washington D.C.), Journal of Management and Financial Sciences, Warszawa, nr 11
  • Paweł Pietrasieński (2014). Aktywizowanie internacjonalizacji przedsiębiorstw – dobre praktyki rządów; strategie wsparcia w Dolinie Krzemowej, PWE, Warszawa
  • Paweł Pietrasieński (2014). “4Cs” Public Governance Model for policies stimulating the internationalization of companies, Polish Journal of Management Studies, nr 10 /vol. 2/
  • Paweł Pietrasieński (2014). The Polish Ministry of Economy’s activities in Silicon Valley - building transatlantic technology bridges, Journal of Polish-American Science and Technology, Institute of Aviation Scientific Publications, Warsaw
  • Paweł Pietrasieński, Katarzyna Bitka (2016). Collaboration, co-production, coopetition and coordination: a case study of European “bridge organizations” in Silicon Valley, International Journal of Transitions and Innovation Systems, no 3/4 /vol. 1/