|
Adiunkt w Katedrze Teorii Zarządzania
Sekretarz Podyplomowych Studiów Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach
Wykształcenie:
2008-2012: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Kolegium Zarządzania i Finansów
Studia doktoranckie (tytuł Doktora Nauk Ekonomicznych, w dyscyplinie nauk o zarządzaniu)
Rozprawa doktorska napisana pod kierunkiem prof. Piotra Płoszajskiego: "Nowy dylemat w zarządzaniu innowacjami: między otwartym a zamkniętym modelem procesów innowacyjnych"
2003-2008: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Studia magisterskie
Kierunek: Stosunki Międzynarodowej, specjalność: Media i Komunikowanie
2006-2007: Management Centre Insbruck, Austria
Stypendium Erasmus
Kierunek: Management in Tourism
Doświadczenie
zawodowe:
2013 - dziś: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Adiunkt w Katedrze Teorii Zarządzania
2011- dziś: Podyplomowe Studia Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach, SGH
Sekretarz i wykładowca
2010-dziś: Wykładowca/trener
Projekty realizowane m.in. dla SGGW, WSE im. ks. J. Tischnera, Podkarpackiej Akademii Przedsiębiorczości, Fundacji Akredytacji i Promocji Kierunków Ekonomicznych, Szkoła Liderów, Agencji Rozwoju Innowacji.
2008-2009: Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Koordynatorka ds. promocji i portalu
Obszary
prowadzonych badań:
- społeczna odpowiedzialność biznesu
- otwarte innowacje
- innowacje społeczne
- zarządzanie relacjami z interesariuszami
- zarządzanie w nowej gospodarce
Dydaktyka:
[222161-1275] Business Ethics
[132111-1275] Ethics in Business
[234081-1275] Innovation Management in an Enterprise
[110601-0004] Management Challenges - wspólnie z prof. Marią Aluchną
[237050-0391] Public relations - wspólnie z dr hab. Rafałem Mrówka
[237210-0391] Warsztaty menedżersko-przywódcze - wspólnie z dr hab. Rafałem Mrówka
[110590-1275] Zarządzanie (wykład)
Seminaria:
190391 seminarium licencjackie
290391 seminarium magisterskie
Wybrane
publikacje:
- Roszkowska-Śliż M., Otwarte innowacje a społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce, [w:] Badania młodych naukowców w dziedzinie nauk ekonomicznych a praktyka gospodarcza, red. M. Wolański, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2015.
- Roszkowska-Śliż M., Ryba czy wędka – czyli o roli biznesu w społeczeństwie, [w:] Polscy dyrektorzy o społecznej odpowiedzialności biznesu, red. P. Płoszajski, OpenLinks, Warszawa 2015.
- Roszkowska-Śliż M., Społeczna odpowiedzialność biznesu: świadomość to nie wszystko, potrzebna jest strategia, [w:] Polscy dyrektorzy o społecznej odpowiedzialności biznesu, red. P. Płoszajski, OpenLinks, Warszawa 2015.
- Roszkowska-Śliż M., Exploring the Link Between Strategic CSR and Open Innovation, [w:] The Proceedings of the
ISPIM Asia-Pacific Innovation Forum: Singapore (2014) .
- Roszkowska-Śliż M., J. Szumniak-Samolej, Innowacje jako przyszłość społecznej odpowiedzialności biznesu, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Współczesne Problemy Ekonomiczne. Globalizacja. Liberalizacja. Etyka”, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2014.
- Roszkowska-Śliż M., J. Szumniak-Samolej, Społeczna odpowiedzialność biznesu w czasach hiperarchii i globalnej współpracy, [w:] Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce (wyd. II zmienione), red. P. Płoszajski, OpenLinks, Warszawa 2013.
- Roszkowska-Śliż., Otwarta innowacyjność – nowe szanse i zagrożenia dla przedsiębiorstw. Studium przypadku, [w:] Nauki ekonomiczne a wyzwania gospodarcze. Wyniki badań młodych naukowców Kolegium Zarządzania i Finansów SGH, red. P. Wyrozębski, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2013.
- Roszkowska-Śliż M., Otwarta innowacyjność we współpracy z tłumem. Szanse i zagrożenia dla przedsiębiorstw, [w:] Wiedza i bogactwo narodów. Kapitał ludzki, globalizacja i regulacja w skali światowej. Zarządzanie, red. R. Bartkowiak, P. Wachowiak, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2013.
- Roszkowska-Śliż M., Nowe formy współpracy z interesariuszami i między interesariuszami, [w:] Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce, red. P. Płoszajski, OpenLinks, Warszawa 2012.
- Roszkowska-Śliż M., Społeczna odpowiedzialność mediów. Analiza przypadków, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 220. Społeczna Odpowiedzialność Organizacji. Polityczna poprawność czy obywatelska postawa?”, red. Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011, s. 270-284.
- Roszkowska-Śliż M., Wpływ społeczności wirtualnych na rozwój społecznej odpowiedzialności biznesu, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 156. Społeczna odpowiedzialność organizacji. Metodyka, narzędzia, ocena”, red. Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011, s. 126-135.
Nagrody
i wyróżnienia:
2014 Nomimacja do Knut Holt Best Paper Award w czasie 2014 ISPIM Asia-Pacific Innovation Forum
|
|
|
|
|
|
|