Stanowisko:
profesor uczelni
Kierownik Podyplomowych Studiów:
Zarządzania Sprzedażą
Wykształcenie:
2020 - doktor habilitowany nauk społecznych dyscyplina NAUKI o ZARZĄDZANIU i JAKOŚCI
Szkoła Główna Handlowa, kierunek Zarządzanie i Marketing
Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Lądowej
Wirtschaftsuniversitaet Wien
Doświadczenie zawodowe:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
pracownik naukowo – dydaktyczny
Kolegium Zarządzania i Finansów
członek Rady Naukowej
Rada Nadzorująca Centrum Relacji Zewnętrznych i Transferu Technologii
Przewodniczący Rady Nadzorującej
ImmoQee
konsultant i partner
Prowadzenie zajęć, udział w projektach badawczych, współpraca naukowa z: Institute of Management Technology, Ghaziabad, India, Nottingham Business School, Nottingham, UK, Tel Aviv University, Tel Aviv, Israel, Estonian Business School, Tallin, Estonia, Fordham University, New York, USA, Bar Ilan University, Tel Aviv, Israel, Universitat Internacional de Catalunya, Barcelona, Spain i in.
Współpraca z Polsko – Japońskim Centrum Zarządzania
prowadzenie kwartalnika “Polish Japanese Management Center Quarterly”.
Obszary prowadzonych badań:
- Zarządzanie strategiczne
- Realizacja strategii
- Zarządzanie sprzedażą
- Odpowiedzialność społeczna organizacji
- Zarządzanie operacyjne
Dydaktyka:
Prowadzenie zajęć w jęz. polskim i angielskim z zakresu:
Strategie konkurencji, zarządzanie sprzedażą, zarządzanie innowacjami, realizacja strategii, business process reeingineering, zarządzanie operacyjne.
Wybrane publikacje:
Pindelski M, Społeczna odpowiedzialność nowych technologii i big data,[w:] P.Płoszajski(red.), Czy społeczna odpowiedzialność firmy wspomaga jej innowacyjność?, Oficyna Wydawnicza SGH,Warszawa, 2017 str. 87-114
Pindelski M., Nowe technologie w ochronie zdrowia,
[w:] M.Jarosiński (red.), Współczesne wyzwania organizacji ochrony zdrowia,
Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, 2017, str.91-116
Aluchna M., Pindelski M., Corporate Governance in Founders' Controlled Companies, in the 2nd International Conference on Management Leadership and Governance (ICMLG 2014), 22-23.03.2014, Boston, MA, USA
Pindelski M., Zukowska J, The Role of Employee Engagement and Measurement of the Same in Business Functioning on the Polish Market, Clute Institute International Business & Education Conference, 7-11.08.2014, San Francisco, CA, USA (best paper award)
Pindelski M., Approaches to Business Strategies. Environment and Business Analysis, Warsaw School of Economics, Warsaw, 2014
Pindelski M., Making strategy work. Sales operations perspective, Warsaw School of Economics, Warsaw, 2014
Pindelski M., Competitive advantage in retail industry through innovative approach to the core competence. How Jeronimo Martins won Polish retail market, International Academic Breckenridge Conference, Clute Institute, Breckenridge, Colorado, USA, 2013 (best paper award.)
Pindelski M., Rola działu sprzedaży w procesie tworzenia innowacyjnych źródeł przewagi konkurencyjnej organizacji, [w:] "Współczesne zarządzanie", kwartalnik środowisk naukowych i liderów biznesu, Uniwersytet Jagielloński, nr 3/2011 (wydano w 2012r), str. 158-167
Pindelski M., Etyka, CSR i CSV w orientacjach strategicznych, "Przegląd Organizacji", nr 2/2012, str. 6-10
Pindelski M., CSR na styku organizacji i klienta – odpowiedzialność społeczna sprzedaży, [w:] red. P.Płoszajski, Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce, wyd. Open Links, Warszawa 2012, rozdz. 8, str.203-232
Pindelski M., Desygnaty pojęcia sprzedaży w naukach o zarządzaniu, [w:] red. A.Sopińska, Współczesne przedsiębiorstwo. Teoria i praktyka, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, 2012, str. 357-366
Pindelski M., Strategia sprzedaży jako egzekucja strategii organizacji – powstanie barier wzrostu przedsiębiorstwa, [w;] red. J.Skalik, G.Bełz, Strategiczne i operacyjne problemy rozwoju i wzrostu przedsiębiorstwa, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Nr 218, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011 (wydano w 2012r.) str.194-202
Pindelski M., Motywowanie służb sprzedaży w dobie kryzysu, [w:] Ostatni światowy kryzys finansowy – przyczyny, przebieg, polityka, przedsiębiorstwa, tom. III. red. K. Piech, K. Wierus, Instytut Wiedzy i Innowacji, Warszawa 2012, str. 955 – 965
Pindelski M. Paradygmaty holistycznego wariablizmu i sprawczości w naukach o zarządzaniu, "Organizacja i Kierowanie", No 2(151)/2012, pp. 23-32
Pindelski M., Żukowska J., Growth Strategies. Case Study, [in:] ed. J.Czech-Rogosz, J.Pietrucha, R.Żelazny, Wybrane aspekty przemian strukturalnych, wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2011, pp. 237-245
Mrówka, R., Pindelski, M., The influence of environmental changes in companies’ approach to CSR, [in:] ed. Kaczmarek, J., Rojek, T., Dilemmas of the contemporary economy facing global changes, Cracov University of Economics, Cracow, 2012, pp. 511-524
Pindelski M., Mrówka R., Leadership in new global organization, "Practice and Research in Private and Public Sector-11", Mykolas Romeris University, Vilnius 2011, pp. 86-93
Pindelski M., Mrówka R., Limitations in Enterprise Strategy Performance, "Practice and Research in Private and Public Sector-11", Mykolas Romeris University, Vilnius 2011, pp. 284-290
Pindelski M., Sales Based on Exports. Assumptions for Corporate Competitive Strategies, in Knowledge Base for management. Theory and Practice, red. Stefan Hittmar, University of Zilina, Zilina, 2010 pp. 292-296
Aluchna M., Pindelsk M., Introduction – Methodological Considerations and Ownership Structure of the Research Sample, w "Determinants of a Company’s Success. The Case of WSE Debutants in 2007", [red.] R.Mrówka, M.Pindelski, wyd. Warsaw School of Economics, Warsaw 2010, pp. 9-24
Aluchna M., Ostrowski P., Pindelski M., Business Environment and Strategies Concerning Key Stakeholders, w "Determinants of a Company’s Success. The Case of WSE Debutants in 2007", [red.] R.Mrówka, M.Pindelski, wyd. Warsaw School of Economics, Warsaw 2010, pp. 25-64
Aluchna M., Mrówka R., Ostrowski P., Pindelski M., Szumniak-Samolej J., Causes of the Companies Success - Conclusions, w "Determinants of a Company’s Success. The Case of WSE Debutants in 2007", [red.] R.Mrówka, M.Pindelski, wyd. Warsaw School of Economics, Warsaw 2010, pp. 105-110
Nagrody i wyróżnienia:
Best Paper Award - Clute Institute International Business & Education Conference, za: The Role of Employee Engagement and Measurement of the Same in Business Functioning on the Polish Market, San Francisco, California, USA, 7-11.08.2014,
Best Paper Award at International Academic Breckenridge Conference, Clute Institute, za Competitive advantage in retail industry through innovative approach to the core competence. How Jeronimo Martins won Polish retail market, Breckenridge, Colorado, USA, 05-07.08.2013