Stanowisko:Pracownik emerytowany
Notka biograficzna:
Absolwentka SGH (dawnej SGPiS). Tytuł profesora w zakresie nauk ekonomicznych otrzymała w 2009r.. Główne zainteresowania badawcze i dydaktyczne to relacje pomiędzy organizacjami a ich otoczeniem - kolejno: spółdzielniami a ich członkami, przedsiębiorstwami obrotu towarowego a ich otoczeniem marketingowym, obecnie wszelkiego rodzaju organizacjami a ich otoczeniem. Tym zagadnieniom były poświęcone wszystkie prace w promocji akademickiej - od magisterskiej poprzez doktorską i habilitacyjną aż do tzw. książki profesorskiej i działalność dydaktyczna oraz pozostała działalność pisarska. Centralne perspektywa badawcza w ww. zakresie - zarządcza/menedżerska oraz public relations.
K. Wojcik była w Polsce prekursorem dydaktyki i piśmiennictwa na temat public relations. Pierwsze wykłady na ten temat rozpoczęte na ówczesnej SGPiS w pierwszych latach siedemdziesiątych ub. wieku oraz pierwsza książka z 1992r. zostały odnotowane w The Global Public Relations Handbook (Lawrence Erlbaum Associates 2003) jako początek historycznego rozwoju PR w Polsce. Nie licząc tego pierwszego wydania o objętości 160 stron wydania ostatnie (czwarte, piąte i szóste) o objętości 960 stron są zgodnie określane w recenzjach jako „biblia i monumentalny podręcznik PR”. Jej jedyną w swoim rodzaju częścią jest analiza światowego nurtu krytycznego w teorii PR, prób tworzenia teorii PR oraz warunków wyodrębnienia PR jako dyscypliny naukowej, co zostało zauważone w zagranicznych czasopismach nt. PR.
Autorka została uhonorowana wszystkimi „branżowymi” odznaczeniami przy pierwszym ich ustanowieniu w Polsce: m.in. dyplom zwycięzcy w kategorii „edukacja PR”; tytuł „Łeb” PR - za znaczące publikacje z dziedziny PR oraz mentorce wielu naukowców zajmujących się dyscypliną PR, za całokształt pracy na rzecz dyscypliny, środowiska i branży w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem usystematyzowania wiedzy z zakresu PR i wysiłków na rzecz podniesienia PR do rangi odrębnej dziedziny nauki”,
K. Wojcik zaprogramowała, uruchomiła i kierowała pierwszą w Polsce specjalizację PR na poziomie magisterskim (w WSMiZ w Warszawie), pierwsze studium PR w Kolegium Zarządzania i Finansów SGH, zapoczątkowała wykłady PR na Politechnice Świętokrzyskiej, kierowała i/lub wykładała na studiach podyplomowych PR i marketingu w SGH, Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, wykładała PR na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW.
Jej - jeden z pierwszych w 1998r. - poradników dla piszących promocyjne prace akademickie – licencjackie, magisterskie i doktorskie miał już osiem wydań.