Termin: 25 września 2018 r.
Miejsce: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, budynek G, aula 7, al. Niepodległości 162
Rejestracja do 21 września 9.30–10.00 Rejestracja 10.00–10.30 Rozpoczęcie konferencji Andrzej Maciążek, Wiceprezes PIU, Przedstawiciel Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie 10.30–11.00 r.pr. Filip Opoka, DLA Piper Wprowadzenie do ustawy o elektromobilności, w tym w szczególności:
a. Podstawowa nomenklatura – pojazdy (elektroniczne a autonomiczne),
b. Podstawowa nomenklatura – infrastruktura
c. Planowane zmiany w ustawie o elektromobilności
d. Zasady użytkowania pojazdów elektrycznych
e. Pozwolenia i koncesje związane z budową i eksploatacją infrastruktury ładowania
11.00–11.30 Arkadiusz Matysiak, Instytut Transportu Samochodowego Rozwój Kooperacyjnych Inteligentnych Systemów Transportowych i automatyzacji transportu drogowego – szanse oraz zagrożenia dla użytkownika końcowego i ubezpieczyciela
11.30–12.00 r.pr. Filip Opoka, DLA Piper Architektura rynku motoryzacyjnego oraz obowiązki organów naczelnych i centralnych oraz JST w zakresie pozyskania wymaganej liczby pojazdów elektrycznych
12.00–12.30 Przerwa kawowa 12.30–13.00 prof. UAM dr hab. Marcin Orlicki oraz r.pr. Beata Mrozowska-Bartkiewicz, DLA Piper Elektromobilność i pojazdy autonomiczne – wyzwanie dla rynku ubezpieczeniowego i nowe ryzyka w związku z produkcją i użytkowaniem pojazdów elektrycznych i autonomicznych
13.00–13.30 dr Tibor S. Pataki, Head of Motor Insurance, Automobile Technology, Statistics and Crime Prevention, German Insurance Association Automated and connected cars – developments in the German market
13.30–14.00 r.pr. Beata Mrozowska-Bartkiewicz oraz r.pr. Filip Opoka, DLA Piper Ustawa o elektromobilności a pojazdy autonomiczne - ramy prawne rozwoju
a. Pojęcie pojazdu autonomicznego
b. Zezwolenie na prowadzenie prac badawczych związanych z testowaniem pojazdów autonomicznych
c. Obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej organizatora prac badawczych
d. Profesjonalna rejestracja pojazdu testowego
e. Cofnięcie zezwolenia na prowadzenie prac badawczych
f. Konieczność przebywania w pojeździe osoby z uprawnieniami do kierowania pojazdów
g. Sprawozdanie z przeprowadzonych prac badawczych
14.00–14.30 dr Barbara Cieślik, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Wpływ nowej mobilności na ubezpieczenia
14.30–15.00 prof. UAM dr hab. Marcin Orlicki Pojazdy autonomiczne, carsharig i socialsharing a ubezpieczenia.
Propozycje zmian w ustawach UoUO i UPoRD
15.00 Podsumowanie